بازنشر دو کتاب اسلامی استاد ایرانی دانشگاه آمریکا
کد خبر: 3924277
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۶

بازنشر دو کتاب اسلامی استاد ایرانی دانشگاه آمریکا

انتشارات علمی و فرهنگی کشورمان دو اثر از سیدحسین نصر، استاد مطالعات اسلامی دانشگاه جرج واشنگتن در آمریکا را با عناوین «علم و تمدن در اسلام» و «معارف اسلامی در جهان معاصر» تجدید چاپ کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از انتشارات علمی و فرهنگی، این انتشارات دو کتاب «علم و تمدن در اسلام» اثر سیدحسین نصر را با ترجمه احمد آرام برای هفتمین نوبت تجدید چاپ کرد.

این کتاب برای نخستین‌بار به زبان انگلیسی در سال 1334 در ایالات متحده آمریکا منتشر شد و به گفته نویسنده هدف از انتشار آن تولید متنی با موضوع تاریخ علم و تمدن در اسلام بوده و جزئی از پروژه‌ای بزرگ به منظور تدوین کتاب‌هایی بوده که تاریخ علم و تمدن در جهان را برای مخاطب عام مورد کنکاش قرار می‌دهد.

سیدحسین نصر در مقدمه خود در این کتاب اعلام کرده است که این اثر نخستین اثری بوده که درباره علم و تمدن در اسلام به زبان‌های اروپایی تدوین شده است و در عین حال به دلیل در نظر گرفتن مخاطب عام برای آن از بیان موضوعات بسیار تخصصی در این زمینه در کتاب خودداری شده است.

کتاب در بدو امر به معرفی برخی چهره‌های جهانی علوم اسلامی پرداخته است و در ادامه موضوعاتی مانند دستگاه تعلیم و تربیت و سازمان‌های تربیتی، جهان‌شناسی، فیزیک، ریاضیات، نجوم، طب، کیمیاگری و شیمی و فلسفه را مورد توجه و بررسی تحلیلی قرار داده است.

این کتاب در چاپ تازه خود در 412 صفحه با قیمت 45 هزار تومان منتشر شده است.

انتشارات علمی و فرهنگی همچنین کتاب «معارف اسلامی در جهان معاصر» اثر سیدحسین نصر را برای ششمین نوبت تجدید چاپ کرده است.

این کتاب برای نخستین‌بار در سال 1347 منتشر شده و در برگیرنده مجموعه مقالاتی است که سعی دارد جوانب مختلف معارف اسلامی و تلاقی آن با جهان معاصر  را مورد واکاوی قرار دهد.

این کتاب در چهار بخش اهمیت تحقیق در معارف، حکمت و علوم اسلامی در جهان امروز را تبیین و جوانبی از علوم و فلسفه اسلامی را بازگو کرده و در نهایت به موضوع تقابل جهان امروز و دین و علوم انسانی پرداخته است.

این کتاب در چاپ تازه خود در 295 صفحه و با قیمت 30 هزار تومان منتشر شده است.

انتهای پیام
captcha