جشنواره تقدیر از میراث مسلمانان سیاه‌پوست در بریتانیا برگزار می‌شود
کد خبر: 3924453
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۰

جشنواره تقدیر از میراث مسلمانان سیاه‌پوست در بریتانیا برگزار می‌شود

امسال در «ماه تاریخ سیاه‌پوستان» در بریتانیا، برنامه‌های ویژه‌ای برای تجلیل از خدمات مسلمانان سیاه‌پوست برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از ابوت اسلام، ماه تاریخ سیاه‌پوستان (BHM) یک برنامه سالانه است که از سال 1926 میلادی در کانادا، ایالات متحده، انگلستان، ایرلند و هلند برگزار می‌شود.
 
برگزاری این مراسم، یک اقدام مهم برای به خاطر سپردن و بزرگداشت رویدادها و چهره‌های مهم در تاریخ آفریقایی‌تباران است.

در سایه اعتراضات گسترده موسوم به «جان سیاه‌پوستان مهم است» در آمریکا که در سراسر جهان تأثیر گذاشته است، اولین جشنواره آنلاین سیاه‌پوستان مسلمان برگزار می‌شود. این جشنواره از 2 اکتبر (11 مهر) شروع می‌شود و به مدت چهار هفته ادامه دارد.
 
این جشنواره آنلاین میزبان جمعی از سخنرانان مسلمان سیاه‌پوست است. وب‌سایت نویسندگان مسلمان(Muslimah Writers) درباره این رویداد نوشت: جشنواره سیاه‌پوستان مسلمان به جنبه‌های مختلف تجربیات ما از رشد فردی، هویت و سلامت روان گرفته تا ازدواج و فرزندپروری، از تولید ثروت و تجارت تا فعالیت‌های اجتماعی، مهاجرت و پرورش نسل آینده خواهد پرداخت.
 
در این رویداد آنلاین یک‌ماهه، بیش از 40 نفر از بزرگترین دانشمندان، دانشگاهیان، مورخان، نویسندگان، فعالان، متخصصان و کارآفرینان مسلمان سیاه‌پوست حضور خواهند داشت.
 
این جشنواره شامل ترکیبی از پنل‌های مختلف، سمینارها، کارگاه‌های آموزشی، جلسات پرسش و پاسخ تعاملی، نمایش فیلم، شعر‌خوانی  و ... خواهد بود.
انتهای پیام
captcha