پیشبرد گام دوم انقلاب نیازمند الگوگیری از ارزش‌های عاشوراست
کد خبر: 3924557
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۶

پیشبرد گام دوم انقلاب نیازمند الگوگیری از ارزش‌های عاشوراست

رئیس اداره تبلیغات اسلامی سقز با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران الهام گرفته از قیام عاشورا است، تصریح کرد: با الگوگیری از ارزش‌های قیام عاشورا می‌توان گام دوم انقلاب را به بهترین نحو ادامه دهیم.

به گزارش ایکنا از کردستان، به نقل از روابط عمومی تبلیغات اسلامی استان کردستان، حجت‌الاسلام برومند رازیانی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سقز اظهار کرد: با نگاهی به تاریخ اسلام می‌توان گفت تنها حرکتی که توانست هر دو گام خود را با موفقیت طی کند، قیام عاشورا بود.

وی افزود: این قیام در گام نخست خود با حماسه‌آفرینی امام حسین(ع) و یارانش که تمام هستی خود و جان عزیز خود را فدا کردند موجب احیای دین شدند و در گام دوم با افشاگری حضرت زینب(س) چهره شوم کفر و ظلم و نفاق را به مردم نشان داد و پیام قیام و شهادت امام حسین علیه السلام را در سرتاسر دنیای آن روز منتشر کرد و موجب رسوایی یزیدیان شد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سقز با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران الهام گرفته از قیام عاشورا است، اعلام کرد: گام اول این انقلاب توسط امام راحل و شهیدان گرانقدر انقلاب به خوبی برداشته شده است وامیدواریم با الگوگیری از ارزش‌های قیام عاشورا بتوان گام دوم انقلاب را به بهترین نحو ادامه دهیم.

وی بیان کرد: امروزه تکلیف تک تک جوانان این سرزمین است که زینب‌وار و امام سجاد گونه پیام این انقلاب و شهدای گرانقدر آن را به سرتا سر جهان برسانند و اجازه ندهند که یزیدیان زمان صدای هزاران شهید این انقلاب را به خاک بسپارند.

حجت‌الاسلام رازیانی، نداشتن ترس در برابر دشمن را از مؤلفه‌های مهم پیروزی دانست و اعلام کرد: مجاهدت و امید به آینده از دیگر مؤلفه‌های پیروزی در گام دوم انقلاب به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه برای مبارزه و عاشورایی عمل کردن باید همانند حضرت زینب(س) منشاء اربعین بود، اعلام کرد: در حماسه کربلا تبلور نقش‌آفرینی انسان در امام حسین(ع) و حضرت زینب(س) کنار هم است به همین دلیل حضرت زینب(س) در کنار امام حسین(ع) به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم بعد از حماسه کربلا هم نقش زن را توسط تفکری که امام حسین(ع) دارند، نمایندگی می‌کند و هم پیام‌آور آن همه خون و رشادت و شهادت است؛ و زن را نقش‌آفرین در ظهر و عصر عاشورا که امام حسین(ع) به شهادت می‌رسند، می‌بینیم.

وی یادآور شد: ظهر عاشورا حضرت ابوالفضل(ع) و امام حسین(ع) به شهادت رسیدند و این حضرت زینب(س) بود که با پیام‌آوری حادثه کربلا و بی‌نظیرترین مبارزه‌ای که در طول تاریخ بشری در مقابل ظلم انجام گرفته را به انجام رساند.

انتهای پیام
captcha