بررسی «فرهنگ اسلامی و نقش آن در تمدن بشری» در مصر
کد خبر: 3924690
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۴

بررسی «فرهنگ اسلامی و نقش آن در تمدن بشری» در مصر

نشست «فرهنگ اسلامی و نقش آن در تمدن بشری» روز گذشته، 31 شهریورماه، از سوی شورای فرهنگ و معرفت که یکی از سازمان‌های علمی در آکادمی تحقیقات علمی و فناوری مصر است، برگزار شد.

به گزارش ایکنا به نقل از «بوابة الوفد»، شورای فرهنگ و معرفت که یکی از سازمان‌های علمی در آکادمی تحقیقات علمی و فناوری مصر است، با همکاری سازمان آموزش، علوم و فرهنگ (آیسسکو) و دانشگاه علم و صنعت ژاپن مصر، نشست هم‌اندیشی فرهنگ اسلامی و سهم آن در تمدن بشری را برگزار کرد.
 
در این نشست به بحث در مورد میراث فرهنگی و علمی تمدن اسلامی، سهم تمدن اسلامی در میراث جهانی و برخی مسائل چون نجوم و مسائل علمی و آموزشی که نقشی در تمدن بشری و پیشرفت بشریت ایفا می‌کنند، پرداخته شد.


محمود صقر، رئیس آکادمی تحقیقات علمی و فناوری مصر، در این نشست با اشاره به اهمیت بالا رفتن آگاهی‌ها در خصوص فرهنگ اسلامی و تلاش برای نشر آن به ویژه میان نسل جدید اظهار کرد: آکادمی تحقیقات علمی و فناوری مصر فعالیت‌های خود را برای کودکان و جوانان ترتیب می‌دهد، به عنوان مثال سریال‌های تاریخی و فرهنگی برای نشان دادن تاریخ تمدن اسلامی و نقش دانشمندان عرب در پیشرفت تکنولوژی و فناوری برای آنان تهیه می‌شود.

سامح سرور، ناظر بخش شوراهای کیفی آکادمی نیز گفت: این نشست در چارچوب نقش شورای فرهنگ و معرفت در زمینه نشر فرهنگ میان گروه‌های مختلف جامعه مصر برگزار شده است و به مسائل با اهمیتی چون مسئله مورد اهتمام تمام کشورهای اسلامی می‌پردازد.
انتهای پیام
captcha