بزرگترین سفره نذری حضرت رقیه(س) در پایتخت گسترده می‌شود
کد خبر: 3924736
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۳

بزرگترین سفره نذری حضرت رقیه(س) در پایتخت گسترده می‌شود

همزمان با فرارسیدن سالروز شهادت حضرت رقیه‌(س) بزرگترین سفره نذری حضرت رقیه(س) در پایتخت گسترده می‌شود.

به گزارش ایکنا؛ بزرگ‌ترین سفره حضرت رقیه(س) با حضور جمع کثیری از مردم پایتخت به همت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و با همکاری مجمع جهانی خادمان حضرت رقیه بنت الحسین(ع) با حضور گسترده مردم شهر تهران و دختران ۳ تا ۱۰ سال، عصر امروز سه‌شنبه مصادف با ۴ صفر ۱۴۴۱ در میدان آیینی امام حسین(ع)  گسترده می‌شود.

اجرای این مراسم از سال ۹۲ از شهر مقدس قم آغاز و در سال‌های بعد نیز در ۳۰ نقطه از شهر‌ها و کشور‌های دیگر برگزار شده است. امسال نیز این ویژه‌برنامه با گستراندن سفره‌ای به طول ۷ هزار متر و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

در این مراسم به همه دختران ۳ تا ۱۰ سال حاضر در مراسم بسته‌های فرهنگی اهدا می‌شود و از حاضرین نیز به سبک موکب‌های اربعین پذیرایی می‌شود. تمام هزینه‌های این مراسم از طریق کمک‌های مردمی و به همت مجمع جهانی خادمان حضرت رقیه بنت الحسین(ع) تأمین شده است.

این مراسم با اجرای سیدجواد هاشمی، شعرخوانی سیدحمیدرضا برقعی و مرثیه‌خوانی کربلایی حمید علیمی برگزار می‌شود. این مراسم امشب سه‌شنبه اول مهرماه بعد از نماز مغرب و عشاء با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار خواهد شد.

اجرای تواشیح از سوی گروه محراب، اجرای تئاتر مصائب حضرت رقیه(س) و اهدای بسته هدایا ویژه دختران، از دیگر برنامه‌های این مراسم است.

انتهای پیام
captcha