درگذشت حافظ و مفسر قرآن سوری
کد خبر: 3924988
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۳

درگذشت حافظ و مفسر قرآن سوری

دکتر «نورالدین عتر» حافظ و مفسر قرآن کریم و فقیه و ادیب سوری، دعوت حق را لبیک گفت.  

به گزارش ایکنا؛ دکتر «نورالدین عتر» در سال 1937 میلادی در شهر حلب سوریه چشم به جهان گشود و از شاگردان علامه مرحوم محمد نجیب سراج‌الدین بود. او در سال 1954 میلادی دوره متوسطه خود را با رتبه اول به پایان رساند و بلافاصله به دانشگاه الازهر مصر رفت. لیسانس خود را در سال 1958 از الازهر دریافت کرد و جزء نخستین فارغ‌التحصیلان الازهر بود.
 
استاد عتر در سال 1964 مدرک دکترای خود را در رشته تفسیر و حدیث دریافت کرد و پس از کسب مدرک دکترا به سوریه بازگشت و مدتی در دوره متوسطه به تدریس مشغول شد. سپس در سال 1965 میلادی به عنوان مدرس حدیث پیامبر(ص) در دانشگاه اسلامی مدینه منوره منصوب شد و تا سال 1967 میلادی در آنجا مشغول به تدریس بود.
 
او در سال 1967 میلادی به دمشق بازگشت و استاد دانشکده معارف دانشگاه دمشق شد و دروس حدیث و تفسیر را در دانشکده ادبیات دانشگاه‌های دمشق و حلب تدریس می‌کرد. او همچنین مدت‌ها در بسیاری از دانشگاه‌های عربی و اسلامی به علاوه مساجد مختلف تدریس کرد.
 
او حافظ و مفسر قرآن بود که در فقه و علوم حدیث متبحر بود. وی حنفی مذهب بود و در زمینه تدریس، تحقیق و تألیف فعالیت بسیار داشت و ده‌ها پایان‌نامه فوق لیسانس و دکترا را راهنمایی کرد.
انتهای پیام
captcha