کتاب «سیری در سیره معصومین(ع)» به زبان عربی و فرانسوی ترجمه شد
کد خبر: 3925351
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۴

کتاب «سیری در سیره معصومین(ع)» به زبان عربی و فرانسوی ترجمه شد

مدیرکل دفتر ترجمه پژوهشگاه بین‌المللی المصطفی(ص) از ترجمه کتاب «سیری در سیره معصومین(ع)» به زبان‌های عربی و فرانسوی به همت این اداره کل خبر داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدرسول علوی، مدیر اداره ترجمه و تدوین متون پژوهشگاه بین‌المللی المصطفی(ص)، در گفت‌‌وگو با خبرگزاری ایکنا، اظهار کرد: کتاب ارزشمند «سیری در سیره معصومین(ع)» اثر استاد شهید مطهری(ره) به همت دانشگاه امام صادق(ع) در ۸ جلد خلاصه و در سالیان پیشین منتشر شده است و اداره کل ترجمه جامعة المصطفی(ص) با توجه به احساس نیاز مخاطبان، دانشجویان و طلاب به ترجمه این آثار به زبان‌های مختلف اقدام کرد و تا کنون برخی از مجلدات آن به برخی زبان‌ها منتشر شده و در معرض استفاده کشور‌های مختلف قرار گرفته است.
استاد حوزه علمیه افزود: کتاب «سیری در سیره معصومین(ع)» که دفتر دوم از این مجموعه هشت جلدی است به خلاصه کتاب‌های (سیری در سیره نبوی (ص))، (جاذبه و دافعه علی (ع))، (سیری در سیره نهج‌البلاغه) و (حماسه حسینی) پرداخته است.
حجت‌الاسلام علوی ادامه داد: این کتاب به همت اداره کل ترجمه المصطفی(ص) به دو زبان عربی و فرانسوی ترجمه و بعد از تکمیل فرایند‌های ارزیابی و آماده‌سازی، هفته گذشته جهت نشر به کمیسیون ممیزی نشر المصطفی(ص) ارسال شده و در نوبت نشر قرار گرفته است.
وی گفت: حجت‌الاسلام عبدالکریم الجنابی از عراق مترجم این اثر به زبان عربی و حجت‌الاسلام ایهاب البرّو، از طلاب لبنانی المصطفی(ص)، مسئولیت مراجعه،‌ بازنگری و ویرایش این اثر را بر عهده داشته‌اند.
مدیرکل دفتر ترجمه پژوهشگاه بین‌المللی المصطفی(ص) همچنین افزود: ترجمه فرانسوی اثر به کوشش حجت‌الاسلام محمد کانیندا از کنگو صورت گرفته و حجت‌الاسلام ابراهیم مونتوبتو به عنوان سرگروه ترجمه متون فرانسه این اداره، نظارت بر این ترجمه را بر عهده داشته است.
انتهای پیام
captcha