مقابله با ظلم و ستم؛ پیام جاودانه قیام عاشورا
کد خبر: 3925421
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۷
امام جمعه نیمروز بیان کرد:

مقابله با ظلم و ستم؛ پیام جاودانه قیام عاشورا

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد راشکی گفت: نبرد عاشورا هر چند به ظاهر کوتاه بود، اما پیام همیشگی و دائمی آن تا ابدیت گویای این مهم است که جبهه نبرد با ظلم و ستم برای همیشه وجود دارد.

به گزارش خبرنگار افتخاری ایکنا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد راشکی، امام جمعه نیمروز، چهارم مهرماه در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان ضمن توصیه به رعایت تقوی و پرهیز از معاصی و ساماندهی امور زندگی با تسلیت سالروز شهادت مظلومانه امام حسن مجتبی(ع) و وفات سلمان فارسی، به تشریح عبارت معروف «کُلُّ یَومٍ عاشورا و کُلُّ أرضٍ کَربَلا» پرداخت و گفت: این عبارت برداشت درستی از واقعه تلخ عاشورا و خط سیر آزادگان برای همیشه تاریخ و در سراسر جهان است.

وی افزود: همان‌گونه که حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) در مقابل هجمه‌ها و ظلم و ستم یزیدیان مقاومت کردند، پیروان عاشورایی آن حضرت که وارثان واقعی مکتب سرخ شهادت هستند نیز، بیرق قیام بر علیه ظلم و ستم را برافراشته نگه می‌دارند، و تا محو کامل ظلم تعدی و تباهی این بیرق را بر زمین نخواهند گذاشت.

امام جمعه نیمروز بیان کرد: نبرد عاشورا هر چند به ظاهر کوتاه بود، اما پیام همیشگی و دائمی آن تا ابدیت گویای این مهم است که جبهه نبرد با ظلم و ستم برای همیشه وجود دارد.

حجت‌الاسلام راشکی با اشاره به زیاده‌خواهی‌های دشمنان، گفت: در روزگاری که دشمن وارد یک جنگ آشکار و تمام عیار بر علیه ما شده‌ است و دین و اعتقادات ما و ولایت و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) مورد هجوم قرار گرفته و با بهانه‌های مختلف هر روز بر تحریم‌های ظالمانه بر علیه مردم ما می‌افزاید، و اندیشه دفاع از دین و به‌کارگیری تمام امکانات برای حفظ آن یکی از وظایف مهم همه ماست.

رئیس شورای فرهنگ عمومی نیمروز تأکید کرد: همه ما موظفیم با این دشمنی‌ها و کینه‌توزی‌ها مقابله کنیم، و باید با تمام توان از دین و اعتقادات‌مان دفاع کنیم، چراکه حضرت سیدالشهدا(ع) با تمام هستی‌اش وارد عرصه دفاع از حریم دین مبین اسلام شد که اگر قیام آن حضرت نبود به جرئت می‌توان گفت، امروز نه از دین خبری بود، و نه از قرآن، و نه از سنت.

وی در ادامه گفت: شرایط امروز شرایط حساسی است و وظیفه ما سنگین است، استقامت در دین وظیفه همه ماست. حفظ دین همیشه هزینه در پی داشته است، همان‌طور که امام حسین(ع) در راه دفاع از مکتب از اهل و عیال و جان و فرزند گذشت، امروز ما هم در راه دفاع از استقلال و عزت و سربلندی کشور اسلامی شاهد پرپر شدن عزیزانمان هستیم، ما وارثان عاشورا هستیم و ولایت‌مداری را از اصحاب امام حسین(ع) به ارث برده‌ایم، اگر همه ما کشته شویم نخواهیم گذاشت کوچکترین لطمه‌ای به مقام شامخ ولایت فقیه وارد شود.

امام جمعه نیمروز به سالروز شهادت جمعی از فرماندهان جنگ تحمیلی اشاره کرد و افزود: در هفتم مهرماه ۱۳۶۰ در پی سانحه سقوط هواپیمای c130 شهید فلاحی، شهید نامجو، شهید جهان‌آرا به همراه دهها تن از مجروحان جنگ تحمیلی که جهت مداوا در حال انتقال به تهران بودند، یاد و خاطره آنها را که از بزرگترین دلاور‌مردان سال‌های دفاع مقدس بودند را گرامی می‌داریم.

خطیب جمعه نیمروز درآستانه روز سالمند تأکید کرد: وجود سالمندان در میان خانواده‌ها موجب بیشتر شدن روزی و ازدیاد صمیمیت و اخوت و همدلی در میان اعضا خانواده است، متأسفانه در بعضی خانواده‌ها احترام به سالمند کمرنگ شده است.

وی در پایان با توجه به حضور تیم جهادی هلال احمر استان گلستان در شهرستان نیمروز، گفت: ضمن تشکر از ریاست محترم هلال احمر استان گلستان آقای میقانی در رأس هیئتی با هدف ضرورت مداوای محرومان و مستضعفان و استمداد از ضعفا و اقشار ضعیف و نذر آب برای دومین بار به شهرستان نیمروز تشریف آورده‌اند. از تمامی مسئولان و دست‌اندرکاران می‌خواهم با این عزیزان نوعدوست و جهادگر همکاری کنند.

حسین قدس‌نیا
انتهای پیام
captcha