ارسال ۳۲۳ اثر به کنگره «شعر عاشورایی» در کردستان
کد خبر: 3925632
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۸

ارسال ۳۲۳ اثر به کنگره «شعر عاشورایی» در کردستان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان از برگزاری سیزدهمین کنگره سراسری «شعر عاشورایی» در ۹ مهرماه به صورت مجازی از طریق شبکه‌های اجتماعی خبر داد.

عبیدالله رستمی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان، در گفت‌وگو با ایکنا، اظهار کرد: سیزدهمین کنگره «شعر عاشورایی قروه» بنا به شرایط شیوع ویروس کرونا چهارشنبه، 9 مهر ماه در شبکه‌های اجتماعی به صورت آنلاین برگزار می‌شود.

وی از شرکت 110 شاعر در سیزدهمین کنگره سراسری «شعر عاشورایی» خبر داد و افزود: در مجموع از این شاعران کشور 323 اثر به دبیرخانه کنگره ارسال شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان بیان کرد: شاعران در دو بخش اصلی که مربوط به «عاشورا» و بخش ویژه مربوط به «سردار دلها سردار شهید قاسم سلیمانی» آثار و سروده‌های خویش را به دبیرخانه ارسال کرده‌اند.

وی اعلام کرد: شناسایی شیفتگان فرهنگ متعالی عاشورایی، اشاعه فرهنگ و ادبیات آئینی عاشورایی، شناسایی و تجلیل از پدیدآورندگان آثار فاخر فرهنگی و ادبی مرتبط با عاشورا، ارتقای سطح کیفی اشعار آئینی، توجه به کیفیت و جذابیت اشعار مداحی در مراسمات مذهبی و رصد فرهنگی فرهنگ عاشورا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از اهداف برگزاری کنگره شعر عاشورایی است.

رستمی به داوران سیزدهمین دوره کنگره شعر عاشورایی اشاره و بیان کرد: عبدالجبار کاکایی، منصور دولتی و مصطفی محدثی خراسانی از داوران این دوره از کنگره شعر عاشورایی هستند.

وی به نحوه برگزاری سیزدهمین کنگره شعر عاشورایی اشاره و یادآور شد: به منظور رعایت پروتکل‌های بهداشتی قرائت اشعار شاعران برگزیده خارج از استان به صورت ضبط شده روی شبکه‌های اجتماعی اینستاگرام https://instagram.com/kongerh_shere_ashoraii و آپارات به آدرس https://www.aparat.com/kongereh_shere_ashoraii/live پخش زنده خواهد شد و شاعران ساکن استان به صورت آنلاین در مراسم با حضور تعداد اندکی از عاشقان و رهروان امام حسین(ع) پخش خواهد شد.

انتهای پیام
captcha