رونمایی از طولانی‌ترین نسخه دست‌نویس قرآن در هند
کد خبر: 3925647
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۰

رونمایی از طولانی‌ترین نسخه دست‌نویس قرآن در هند

طولانی‌ترین نسخه دست‌نویس قرآن کریم بر روی پارچه به طول ۳.۱ کیلومتر در هند رونمایی شد.

رونمایی طولانی‌ترین نسخه دست‌نویس قرآن کریم در هند

به گزارش ایکنا به نقل از المصری الیوم، یک خیاط هندی به نام «نوشاد» به همراه چهار فرزندش نسخه‌ای از قرآن را به طول ۳.۱ کیلومتر بر روی پارچه به صورت دست‌نویس آماده کرده است. این قرآن طولانی‌ترین مصحف در جهان شمرده می‌شود.
«کازارشا» فرزند این خیاط هندی که در روستای «ایروفا» زندگی می‌کند، در این باره گفت: آرزوی پدرم این بود که نسخه‌ای از قرآن را به صورت دست‌نویس بر روی پارچه کتابت کند.
وبگاه «نیو ایندین اکسپرس» در گزارشی نوشت که این معلم قرآن تأکید کرده که چند سالی است در رؤیای کتابت قرآن بر روی پارچه است اما کمبود وقت، به او اجازه چنین کاری را نداده بود، تا اینکه در زمان قرنطینه ناشی از شیوع بیماری کووید ۱۹ تصمیم به اجرای این کار گرفت.
این خیاط هندی می‌گوید: ما متن آیات قرآن را روی رول‌های پارچه‌ای که به هم متصل شده بود، نوشتیم و در آن از ۱۰ قلم سبز برای نشانه‌گذاری و ۴۰ بطری مرکب استفاده شد. کل این پروژه ۲۰ هزار روپیه هزینه در بر داشت.
این گزارش می‌افزاید: چهار فرزند نوشاد در رشته‌های قرآن کریم و زبان عربی تحصیل کرده‌اند و همه آنها اکنون در مؤسسات مختلف به تدریس مشغولند.
«شافی» یکی از فرزندان این خیاط هندی می‌گوید: این قرآن را به راحتی می‌توان از جزء اول تا سی‌ام با چرخاندن رول‌ها به دور یک محور ثابت قرائت کرد، و کل این مصحف درون یک صندوق بزرگ نگهداری می‌شود.
وی افزود: تا جایی که اطلاع داریم، این نسخه از قرآن طولانی‌ترین مصحف دست‌نویس در سراسر جهان شمرده می‌شود.
انتهای پیام
captcha