انتصاب عبدالفتاح طاروطی به ریاست هیئت عالی حفظ قرآن جهان اسلام
کد خبر: 3925686
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۶

انتصاب عبدالفتاح طاروطی به ریاست هیئت عالی حفظ قرآن جهان اسلام

شیخ «عبدالفتاح طاروطی» قاری برجسته مصری به عنوان رئیس هیئت عالی حفظ قرآن جهان اسلام منصوب شد.  

به گزارش ایکنا به نقل از «الیوم السابع»، شورای بین‌المللی جهان اسلام که مقر آن در عربستان سعودی است، شیخ عبدالفتاح طاروطی، قاری رادیو و تلویزیون مصر را به عنوان رئیس هیئت عالی حفظ قرآن کریم جهان اسلام منصوب کرد.
 
شیخ طاروطی در گفت‌وگو با الیوم السابع گفت: این تصمیم به دنبال تلاش‌های قرآنی اینجانب در حمایت از قرآن‌آموزان و فعالیت‌های قرآنی در داخل و خارج از مصر و همچنین استقبال از استعدادهای قرآنی در سراسر جهان از جمله بنگلادش، هند، افغانستان و اردن اتخاذ شده است.
 
وی افزود: شورای بین‌المللی جهان اسلام از نزدیک همه فعالیت‌های قرآنی را به منظور کمک به اندیشه قرآنی و نشر آن در جهان اسلام زیر نظر دارد تا همه افراد در سراسر جهان بتوانند از این فعالیت‌ها بهره ببرند.
 
شیخ طاروطی در سال 1965 میلادی در روستای طاروط، وابسته به الزقازیق، مرکز استان الشرقیه مصر متولد شد و هنگامی که سه ساله بود، پدرش او را برای حفظ قرآن کریم به مکتب‌خانه روستا فرستاد. شیخ عبدالمقصود سید النجار، استعداد او را کشف کرد و او را به دلیل نغمات قرآنی که تلاوت می‌کرد، ستود. او حفظ قرآن را در 8 سالگی به پایان رساند و شیخ النجار نقش مهمی در زندگی او ایفا کرد. زیرا او به استعداد طاروطی ایمان داشت و به او فرصت می‌داد که در مراسم عزاداری روستا به تلاوت قرآن بپردازد. او سپس برای تحصیل در آموزشگاه الازهر شهر الزقازیق، به این شهر رفت و با دایی خود زندگی می‌کرد. طاروطی نزد اساتید بزرگی چون شیخ سعید عبدالصمد، شیخ محمد اللیثی، شیخ الشحات انور و شیخ محمد هلیل تحصیل کرد و سپس با معدل بسیار خوب از دانشکده اصول دین فارغ‌التحصیل شد.
 
طاروطی با سفر قرآنی خود به آمریکا در سال 1996 به دعوت مرکز اسلامی اوکلند در کالیفرنیا و همچنین سفر به اسپانیا در سال 2000 میلادی برای برگزاری مراسم احیای ماه مبارک رمضان در مرکز اسلامی ملک خالد، شهرت خود را در سطح بین‌المللی به دست آورد. او خود را وقف نشر آموزه‌های اسلام کرده و به پاس قدردانی از نقش او در خدمت به قرآن کریم، از دانشگاه اسلامی البنوریه پاکستان دکترای افتخاری کسب کرد. بدین ترتیب دومین قاری پس از شیخ عبدالباسط عبدالصمد است که به درجه دکترای افتخاری دست یافته است.
 
آماده// انتصاب عبدالفتاح الطاروطی به ریاست هیئت عالی حفظ قرآن جهان اسلام
حکم انتصاب طاروطی
انتهای پیام
captcha