مشارکت قاریان مصر در پویش آگاهی‌بخشی ضد کرونا
کد خبر: 3888748
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۴

مشارکت قاریان مصر در پویش آگاهی‌بخشی ضد کرونا

تعدادی از قراء رادیو قرآن مصر از جمله عبدالفتاح الطاروطی و یاسر الشرقای در پویش آگاهی‌بخشی ضد ویروس کرونا در این کشور شرکت کردند.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری «بلدنا الیوم»، تعدادی از قاریان رادیو قرآن مصر با تشویق مردم به نشستن در خانه به منظور حفظ سلامتی خود و دیگران، در پویش آگاهی‌بخشی ضد ویروس کرونا شرکت کردند.
 
«عمرو عکیلة»، هماهنگ‌کننده رسانه‌ای اتحادیه وکلای عرب و صاحب ایده این پویش، در این باره گفت: این پویش با همکاری شماری از قراء رادیو قرآن مصر راه‌اندازی شده و یک سنت جدید و بی‌سابقه در سایه شیوع بحران فراگیر کرونا در جهان است.
 
وی افزود: تعدادی از هیئت‌ها و سازمان‌های مصر نیز به اندازه امکانات و توانایی‌های خود و با هدف حمایت از سلامت مردم در این پویش نقش‌آفرینی می‌کنند.

عکیله گفت: در این پویش تلاش می‌شود از طریق ارتباط با بزرگان، قاریان قرآن و اندیشمندان و علمای دینی در زمینه پیشگیری از ابتلا به کرونا آگاهی‌بخشی شود.

هماهنگ‌کننده رسانه‌ای اتحادیه وکلای عرب تصریح کرد: در راستای راه‌اندازی این پویش با شماری از قراء رادیو قرآن با توجه به محبوبیتی که در میان مردم دارند و تلاوت‌های دلنشین آن‌ها در هر منزلی از رادیو قرآن کریم شنیده می‌شود، ارتباط برقرار کردم و از آن‌ها خواستم که مردم را به ماندن در خانه تشویق کنند.
 
وی گفت: این پویش اینگونه است که هر قاری یک فیلم ویدیویی کوتاه درباره توصیه‌های بهداشتی و سلامتی ضبط می‌کند و پس از آن آیه‌ای از قرآن را با صدای دلنشین خود تلاوت می‌کند.
 
عمرو عکیله یادآور می‌شود: «محمود الخشت»، «علی محمود شمیس»، «عبدالله محمد عزب»، «عبدالفتاح الطاروطی»، «عبدالناصر حرک»، «محمد محروس طلبه»، «محمد یحیی الشرقاوی»،  «محمد عبدالبصیر»، «محمود علی حسن»، «یاسر الشرقاوی» و «احمد عوض ابو فیوض» از جمله قاریانی هستند که تاکنون در این پویش شرکت کرده‌اند.
 
عکیلة افزود: پس از راه‌اندازی این پویش، شماری از قراء مصر نیز اقدام به ضبط فیلم‌های ویدیویی به همین روش و انتشار آن در شبکه اجتماعی کردند.
انتهای پیام
captcha