درخواست مرکز «الابرار» هند برای همکاری قرآنی با ایران
کد خبر: 3925940
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۴

درخواست مرکز «الابرار» هند برای همکاری قرآنی با ایران

رئیس مرکز آموزشی و اجتماعی الابرار هند در دیدار با رایزن فرهنگی کشورمان در دهلی، همکاری رایزنی فرهنگی را با این مرکز در زمینه‌های قرآنی خواستار شد.

به گزارش ایکنا به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، همزمان با چهلمین روز درگذشت حضرت آیت‌‌الله تسخیری، مولانا سیدمحمد اظهر زهدی، رئیس مرکز آموزشی و اجتماعی الابرار وابسته به جمعیت دیوبند هند، با حضور در رایزنی فرهنگی ایران در دهلی‌نو با محمدعلی ربانی، رایزن فرهنگی کشورمان، دیدار و مراتب تسلیت خود را به مناسبت ارتحال ایشان ابراز کرد.

وی در سخنانی آیت‌‌الله تسخیری را شخصیتی بی‌نظیر در جهان اسلام برشمرد که از احترام ویژه‌ای در میان عالمان و  شخصیت‌های بزرگ دینی جهان اسلام برخوردار بود.

زهدی همچنین، افکار بلند، درک درست از شرایط جاری در جهان اسلام و باور قلبی به تقریب و وحدت امت اسلامی را از ویژگی‌های برجسته شخصیتی آیت‌الله تسخیری دانست.

وی با اشاره به تلاش‌های صادقانه آیت‌الله تسخیری در مسیر وحدت امت اسلامی، ابراز امیدواری کرد که راه و اندیشه ایشان ادامه یابد.

رئیس مرکز آموزشی و اجتماعی الابرار با تشریح فعالیت‌های مرکز الابرار دیوبند، خواستار همکاری‌های فرهنگی و آموزشی رایزنی فرهنگی ایران با این مرکز به ویژه در زمینه‌های قرآنی، خوشنویسی و زبان فارسی شد.

رایزن فرهنگی ایران نیز در این دیدار با تشکر از ابراز همدردی علمای هند برای ارتحال حضرت آیت‌الله تسخیری، فقدان ایشان را ضایعه‌ای جبران‌ناپذیر برای امت اسلامی و تقریب مذاهب خواند و افزود: آیت‌الله تسخیری نمونه بارزی از عالمان دینی بود که به اصل گفت‌وگو به عنوان یک مزیت و راهکار مؤثر در همزیستی و همگرایی انسانی و اسلامی باور داشت.

ربانی در ادامه آیت‌‌الله تسخیری را از معدود عالمان دینی دانست که به عنوان یک خطیب حرفه‌ای نه تنها به اصل گفت‌وگو و تقریب بین مذاهب اسلامی بلکه به ضرورت گفت‌وگو میان ادیان باور داشت و در این راه تلاش‌های زیادی کرد.

وی ضمن استقبال از پیشنهاد همکاری مشترک رایزنی فرهنگی ایران و مرکز الابرار دیوبند، اعلام آمادگی کرد که از طریق برپایی کارگاه‌های آموزشی مجازی زبان فارسی و خوشنویسی، گام‌های عملی برای اینگونه همکاری‌ها بردارد.

آماده//درخواست مرکز «الابرار» هند برای همکاری قرآنی با ایران

انتهای پیام
captcha