ثبت‌نام 16 هزار نفر برای مناسک عمره امسال
کد خبر: 3926130
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۵

ثبت‌نام 16 هزار نفر برای مناسک عمره امسال

16 هزار نفر از شهروندان سعودی تاکنون توانسته‌اند برای مراسم عمره مفرده ثبت‌‌نام کنند.

به گزارش ایکنا به نقل از Gulf Business، بعد از اینکه مقامات سعودی اپلیکیشنی را برای ثبت‌نام عمره معرفی کردند، حدود 16 هزار نفر از شهروندان سعودی و اتباع خارجی از این طریق برای ادای عمره مفرده ثبت‌نام کردند.

امیر مکه در توئیت خود از پایان ثبت‌نام زائران عمره برای 10 روز اول خبر داده است.

تصمیم ازسرگیری عمره مفرده شامل صدور مجدد و تدریجی مجوز برای ادای عمره و ورود به مسجدالحرام و زیارت مسجدالنبی است.

به گفته منابع خبری عربستان، اجرای این تصمیم طی چند مرحله انجام خواهد شد؛ در مرحله نخست به شهروندان و افراد مقیم در عربستان اجازه داده می‌شود که از چهارم اکتبر 2020 (13 مهر) روزانه شش هزار نفر یعنی 30 درصد از ظرفیت تعیین‌شده در شرایط کرونا امکان ادای مناسک عمره را دارند.

در مرحله دوم از ۱۸ اکتبر ۲۰۲۰(۲۷ مهر ماه) به شهروندان و افراد داخل عربستان، که شامل روزانه ۱۵ هزار عمره‌گزار و ۴۰ هزار نمازگزار می‌شود، اجازه ادای عمره داده می‌شود که این تعداد ۷۵ درصد از ظرفیت تعیین‌شده در شرایط کروناست.

در مرحله سوم هم از اول نوامبر ۲۰۲۰(۱۱ آبان ماه) تا زمان اعلام رسمی پایان کرونا یا رفع خطر آن به شهروندان و افراد مقیم در داخل عربستان و یا خارج این کشور اجازه داده می‌شود به تعداد روزانه ۲۰ هزار عمره گزار و ۶۰ هزار نمازگزار به زیارت خانه خدا بیایند که این تعداد ۱۰۰ درصد ظرفیت تعیین شده در شرایط کروناست.

مرحله چهارم نیز مربوط به زمانی است که طرف‌های ذی‌ربط از رفع خطر همه‌گیری کرونا خبر می‌دهند و آن زمان به شهروندان و افراد مقیم داخل عربستان و همچنین خارجی‌ها اجازه داده می‌شود که ۱۰۰ درصد از ظرفیت طبیعی مسجدالحرام و مسجدالنبی را پر کنند و عازم خانه خدا شوند.

انتهای پیام
captcha