جنبش نجباء خواستار تشکیل کمیته‌ای برای تحقیق درباره جنایت مشکوک بغداد شد
کد خبر: 3926159
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۱
ضمن تأکید بر مبرّا بودن سلاح مقاومت؛

جنبش نجباء خواستار تشکیل کمیته‌ای برای تحقیق درباره جنایت مشکوک بغداد شد

دبیرکل مقاومت اسلامی نجباء هدف قرار دادن مردم بی‌گناه را، که به شهادت اعضای یک خانواده در پایتخت انجامید، جنایتی شنیع توصیف کرد و خواستار تشکیل کمیته حقیقت‌یاب با محوریت دستگاه قضایی عراق شد.    

به گزارش ایکنا به نقل از مرکز ارتباطات و امور رسانه‌ای نجباء در ایران، دبیرکل مقاومت اسلامی نجباء در پیامی نوشت: دو روز پیش درباره اقدامات خصمانه و فریبکارانه شیطان بزرگ هشدار دادیم؛ اقداماتی از قبیل برافروختن فتنه و درگیری که در راستای اهداف سوء دنبال می‌شوند.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین «اکرم الکعبی» با اشاره به هدف قرار گرفتن مردم بی‌گناه و شهادت چند تن از افراد یک خانواده طی حمله‌ای مشکوک، این اتفاق را جنایتی شنیع توصیف و تصریح کرد: چنین رویدادی نه‌ تنها  با شریعت اسلامی، که با آموزه‌های همه ادیان و معیارهای انسانی تعارض دارد.
 
وی در همین راستا خواستار تشکیل کمیته حقیقت‌یاب با محوریت دستگاه قضایی عراق شد و افزود: خواستار تحقیقاتی شفاف و واضح هستیم تا ملت عراق از نقش پلید دشمنان آگاه شوند.
 
دبیرکل نجباء ضمن تأکید بر مبرّا بودن مقاومت از چنین جنایاتی، ابراز امیدواری کرد که تحقیقات مذکور علاوه بر اثبات پاک بودن سلاح مقاومت، به شناسایی و معرفی عناصر پشت ‌پرده این حملات، که درصدد بی‌ثباتی اوضاع‌اند، بینجامد. چنین تحقیقاتی به مردم نشان می‌دهد که چه ‌کسانی با قربانی کردن افراد بی‌گناه به‌ دنبال تحقق اهداف پست خود هستند.
 
روز گذشته، 7 مهر، بر اثر اصابت راکت به منزلی مسکونی در اطراف فرودگاه بغداد، هفت عضو خانواده‌ای شهيد شدند و یک دختربچه نیز به ‌شدت زخمی شد. رسانه‌ها و فعالان مجازی همسو با آمریکا در اقدامی هماهنگ و سریع تلاش کردند که این جنایت را به گرو‌ه‌های مقاومت عراقی نسبت دهند، در حالی که منابع نزدیک به گروه‌های مقاومت اسلامی عراق شلیک هرگونه راکت را تکذیب کردند.
انتهای پیام
captcha