خبر شناسایی کلاهبردار جدید فروش قبر‌ در اماکن مذهبی تکذیب شد
کد خبر: 3926216
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۶
ایکنا پیگیری کرد؛

خبر شناسایی کلاهبردار جدید فروش قبر‌ در اماکن مذهبی تکذیب شد

خبر دستگیری فرد جدیدی که اعلام شده بود با فروش قبر‌های اماکن مذهبی بیش از دو میلیارد تومان کلاهبرداری کرده است، از سوی بازپرس شعبه هشتم دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان ری تکذیب شد.

به گزارش خبرنگار ایکنا، روز گذشته خبری مبنی بر «دستگیری کلاهبردار جدیدی با فروش قبر‌های اماکن مذهبی» از سوی برخی رسانه‌ها منتشر شد که خبرگزاری ایکنا، برای روشن شدن حقیقت ماجرا و ارتباط شخص دستگیرشده با فردی که پیش از این به همین جرم دستگیر شده بود (سلطان قبر) پیگیر ماجرا شد.

در خبری که از سوی رسانه‌ها منتشر شده، آمده است: «سرهنگ کارآگاه حیدر گودرزی، سرپرست پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران گفت: تعدادی از شهروندان به پایگاه نهم پلیس آگاهی مراجعه و در اظهارات مشابهی اعلام کردند با فردی به‌ نام وحید که خود را متولی تمام قبور در منطقه شهرری معرفی می‌کرده، آشنا شدیم که او به ‌ازای فروش یک قطعه قبر در محوطه‌های امامزاده‌های حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، ابن‌بابویه، امامزاده عبدالله(ع) و... مبالغ هنگفتی را اخذ کرده و متواری شده است.

وی بیان کرد: پس از بررسی‌های انجام‌ شده از سوی اداره اوقاف شهرستان ری مشخص شد قبور فروخته‌شده به متقاضیان تحویل داده شده؛ اما مبالغ واریزی به حساب اداره اوقاف شهرستان ری بسیار جزئی بوده که با طرح شکایت شهروندان و اداره اوقاف شهرری، شناسایی و دستگیری متهم از سوی مرجع قضائی به پایگاه نهم پلیس آگاهی ارجاع شد.

سرهنگ گودرزی گفت: کارآگاهان با تحقیق از مال‌باختگان و تجمیع همه سرنخ‌ها موفق شدند هویت متهم و مخفیگاهش را در شهرستان ری شناسایی و در عملیاتی پلیسی او را دستگیر کنند. وحید پس از انتقال به پلیس آگاهی به جرم خود اعتراف و اظهار کرد بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال از افراد مختلف به بهانه فروش قبور در اماکن زیارتی شهرستان ری کلاهبرداری کرده است. با اعتراف صریح وحید پرونده به مرجع قضائی ارسال و متهم با صدور قرار مجرمیت روانه زندان شد.»
 
بعد از انتشار این خبر، ایکنا با حجت‌الاسلام جبار جوادی، بازپرس شعبه هشتم دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان ری، گفت‌وگو کرد. وی گفت: این خبر از سوی یکی از خبرگزاری‌های رسمی کشور منتشر شده که کاملاً کذب و جعل است و در حال حاضر پیگیر این خبر هستیم.
 
خبر شناسایی کلاهبردار جدید فروش قبر‌ در اماکن مذهبی تکذیب شد/ پرونده سلطان قبر در جریان است

جوادی افزود: در گفت‌وگویی که با حیدر گودرزی، سرپرست پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران، داشتم ایشان هم این خبر را تکذیب و اعلام کرد که هر خبرنگاری که مدعی است، صوت این گفت‌وگو را منتشر کند. در حقیقت خبر منتشرشده شایعه‌ای بیش نیست و نه تنها پلیس، که هیچ کدام از مسئولان اوقاف نیز این خبر را تأیید نکرده‌اند.
 
وی در خصوص روند پیگیری پرونده مافیای فروش قبر در تهران به ایکنا، گفت: این پرونده نیز در حال انجام و تحقیقات در حال بررسی است و تا امروز تعداد شاکیان مجرم نیز افزایش یافته است.
 
یادآوری می‌شود؛ ایکنا ششم مرداد سال جاری، در گزارشی با عنوان «پرده‌برداری از مافیای فروش قبر در تهران / حقیقت ماجرای همسطح‌سازی قبرستان ابن‌بابویه» به موضوع مافیای فروش قبر در تهران پرداخت که پس از آن گزارش، این موضوع با پیگیری‌های فراوان حقوقی در دست بررسی قرار گرفت.
انتهای پیام
captcha