راهکار‌های تربیت نوجوان تراز انقلاب را در «بچه‌های آسمان» بخوانید
کد خبر: 3926375
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۲

راهکار‌های تربیت نوجوان تراز انقلاب را در «بچه‌های آسمان» بخوانید

کتاب «بچه‌های آسمان» راهکار‌های تربیت نوجوان تراز انقلاب اسلامی بر اساس هندسه فکری مقام معظم رهبری است که به همت انتشارات شهید کاظمی منتشر شد.

راهکار‌های تربیت نوجوان تراز انقلاب را در «بچه‌های آسمان» بخوانیدبه گزارش خبرنگار ایکنا؛ کتاب «بچه‌های آسمان» که به قلم مرتضی شاهسون به رشته تحریر درآمده، راهکارهای تربیت نوجوان تراز انقلاب اسلامی بر اساس هندسه فکری مقام معظم رهبری را مورد توجه قرار داده است. این اثر به همت نشر شهید کاظمی و با همکاری مؤسسه روایت سیره شهدا منتشر شده است.
 
نویسنده در مقدمه کتاب می‌نویسد: «جنگ ما اثبات کرد که در نوجوانی هم می‌توان به خدا رسید و کار‌های بزرگ انجام داد؛ کار‌هایی با جسم نحیف و روح وسیع به وسعت تاریخ و به گستره ابدیت. به راستی چه شده که نوجوان سیزده ساله‌ای که در کوچه پس کوچه‌های شهر، به دنبال بازی است. با صدای شیپور جنگ، به میدان می‌رود و تفنگ به دست می‌گیرد و چنان هدفش را بیان می‌کند که تو گویی که نسل‌ها و قرن‌ها تجربه در پس این جسم کوچک نهفته. روحی بزرگ در کالبدی کوچک.
 
به یقین می‌توان گفت؛ یکی از زیباترین صحنه‌های حماسه هشت سال دفاع مقدس، حضور نوجوانان و دانش‌آموزان شجاع و با ایمان در صحنه‌های نبرد است که با تأسی به مکتب عاشورا و سیره نورانی یاران باوفای حضرت سیدالشهدا(ع) به ویژه نوجوانان کربلا توانستند خود را به قافله یاران آخرالزمانی حسین بن علی(ع) برسانند و جبهه و میدان جنگ را تبدیل به مدرسه نموده و در امتحان تکلیف‌مداری و ولایتمداری نمره قبولی بگیرند.
 
بی‌شک امروز الهام از سبک و سیره نورانی این شهدای عزیز بهترین الگو‌های عینی و مصادیق عملی را برای تربیت و پرورش نوجوانان و جوانان انقلابی و مجاهد ارائه می‌نماید. به همین منظور در مجموعه حاضر نویسنده کوشیده است تا با الهام از بیانات و توصیه‌های مقام معظم رهبری خطاب به دانش آموزان و نوجوانان به استخراچ پیام‌ها و نکات کاربردی در حوزه‌های اخلاقی و تربیتی بپردازد و سپس توضیحاتی را ذیل موارد استحصال شده در قالب راهکار و تذکر آموزشی به مربیان عزیز ارائه نماید.»
 
کتاب «بچه‌های آسمان» روایت‌هایی از حضور قاسم‌های خمینی کبیر است؛ بزرگ مردانی که به جایی رسیدند که رهبرشان آنان را رهبر نامید. حکایتی است از نبرد و حماسه‌آفرینی نوجوانانی که هنوز طعم تکلیف را نچشیده بودند، ولی به بهترین نحو، تکلیف خود را ادا کردند و تکلیف و بلوغشان در عرصه و مکتب ادای تکلیف جهادی با خون امضا شد. این مجموعه برای تربیت نوجوان تراز انقلاب اسلامی بر اساس هندسه فکری امام خامنه‌ای(حفظه الله)، به توضیح برخی از روش‌های کاربردی و معرفی راهکار‌های مواجهه مربیان و مبلغان با مخاطبان نوجوان در 9 فصل می‌پردازد که هر فصل شامل چهار بخش است.
 
بخش نخست با عنوان اشاره، به آیات و روایات مرتبط با موضوع فصل می‌پردازد، بخش دوم مستندات بحث از منظر مقام معظم رهبری را مورد توجه قرار داده است، در بخش سوم خاطرات شهدای دانش‌آموز شامل خاطراتی از دوران نوجوانی شهدا و دانش‌آموزان شهید جای گرفته است و در بخش پایانی نکات کاربردی اعم از مطالب متناسب با گروه سنی مخاطب دانش‌آموز، دغدغه‌ها و آسیب‌های این دوره سنی گردآوری شده است.
 
در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: دوران نوجوانی، دورانی است که اگر فرد برنامه نداشته باشد، یا افراط می‌کند که بعد از چند روز زده می‌شود؛ یا اصلاً از آن بهره نمی‌گیرد؛ پس بجاست برنامه‌ای ساده و عملیاتی در اختیارش گذاشته شود. در اینجا به نصیحت آیت الله بهجت(ره) در این باره اشاره می‌شود؛ راحت‌ترین برنامه، انجام واجبات و ترک محرمات است و در مواقعی که حال دارند، انجام برخی مستحبات.
انتهای پیام
captcha