عرضه صکوک منفعت دو هزار میلیارد ریالی برای بهره‌برداری از آزادراه حرم تا حرم
کد خبر: 3927163
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۴
مدیرعامل شرکت مدیریت دارایی مرکزی بازار سرمایه خبر داد:

عرضه صکوک منفعت دو هزار میلیارد ریالی برای بهره‌برداری از آزادراه حرم تا حرم

با مجوز سازمان بورس و اوراق بهادار، صکوک منفعت شرکت احداث، نگهداری و بهره برداری آزادراه حرم تا حرم (سهامی خاص) به مبلغ ۲ هزار میلیارد ریال با نماد حرم۰۳ از طریق شرکت فرابورس ایران از دوشنبه ۱۴مهر تا چهارشنبه ۱۶ مهر ۹۹ عرضه عمومی می شود.

به گزارش ایکنا، به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه، غلامرضا ابوترابی، مدیرعامل شرکت مدیریت دارایی مرکزی بازار سرمایه با اعلام خبر فوق گفت: در این اوراق، درآمدهای حاصل از ارائه خدمات عوارضی آزاد راه قم-گرمسار به عنوان منافع مبنای انتشار اوراق مورد استفاده قرار می گیرند که به مدت ۴ سال به شرکت واسط مالی دی دوم(با مسئولیت محدود) به وکالت از خریداران اوراق واگذار می شود.

مدیرعامل شرکت مدیریت دارایی مرکزی بازار سرمایه اظهار کرد: نرخ این اوراق ۱۷.۵ درصد و پرداخت های دوره ای آنها هر سه ماه یکبار است. ناشر این اوراق نیز شرکت واسط مالی دی دوم(با مسئولیت محدود) بوده و عرضه آن از طریق شرکت فرابورس ایران صورت خواهد گرفت.

وی در خصوص ارکان انتشار این اوراق توضیح داد: ضامن این اوراق بانک مسکن است و بازارگردانی و تعهد پذیره نویسی آن بر عهده شرکت تامین سرمایه بانک مسکن است.

ابوترابی توضیح داد: دارنده اوراق منفعت، مالک مقدار معین خدمات یا منافع آینده از یک دارایی بادوام بوده که در ازای پرداخت مبلغ معینی برای دوره زمانی مشخص به وی منتقل می‌شود. این ابزار می‌تواند پاسخگوی نیازهای تامین مالی بنگاه‌های اقتصادی باشد که دارایی فیزیکی کمی دارند و یا شرایط تامین مالی به پشتوانۀ دارایی‌هایشان برایشان مقدور نیست، اما در عوض به واسطه عملیات خود دارای مطالبات بلند‌مدت یا منافع بلند‌مدت هستند.

انتهای پیام
captcha