بهره‌مندی از توانمندی‌های مؤسسات قرآنی در فضای مجازی
کد خبر: 3927461
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۸

بهره‌مندی از توانمندی‌های مؤسسات قرآنی در فضای مجازی

برخی از مؤسسات قرآنی در شرایط کنونی برای برگزای کلاس‌های آموزش قرآن خود در فضای مجازی توانمند هستند که با مدیریت واحد برای پیشبرد اهداف و برنامه‌های دیگر مؤسسات، می‌توانند مورد توجه قرار گیرند.

به گزارش ایکنا، مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت تسنیم حکمت خوبان در شهر کرج پس از شیوع کرونا، همه کلاس‌های حضوری آموزش قرآن‌کریم را تعطیل کرد. برای ادامه کلاس‌های آموزشی زمان کوتاهی را در فضای مجازی قرار گرفت، اما به دلایلی موفق نبود.

مصطفی فلاح اصغرزاده، مدیرعامل مؤسسه تسنیم حکمت خوبان البرز بیان کرد: مؤسسه در ترم تابستان، آموزش دوره‌های روخوانی، روان‌خوانی و مفاهیم قرآن کریم را در فضای مجازی برپا کرد، اما به دلیل شروع سال تحصیلی و برپایی کلاس‌ها در فضای مجازی شاد و همچنین نداشتن تلفن هوشمند، تعداد شرکت‌کنندگان ریزش پیدا کرد. 

با توجه به شیوع موج سوم کرونا و احتمال تعطیلی مجدد کلاس‌های حضوری و برنامه‌های آموزشی، مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت تسنیم حکمت خوبان، به منظور ادامه فعالیت‌های خود، تصمیم برای خرید بسترهای مجازی معتبر به منظور برپایی کلاس‌های آموزش قرآن دارد.

بسیاری از مؤسسات قرآنی در شرایط کنونی دچار مشکلات بسیاری شده‌اند. پیش از شیوع کرونا، تعداد 100 قرآن‌آموز در این مجموعه تحت پوشش قرار داشت که اکنون تنها تعداد 20 نفر در کلاس‌های آموزش روخوانی قرآن‌کریم شرکت دارند. بسیاری از آموزش‌ها در فضای مجازی امکان‌پذیر نیست. داشتن یک برنامه مدون، ایجاد زیرساخت‌های آموزشی، هم‌افزایی در جهت مدیریت واحد برای مؤسسات توانمند در فضای مجازی، می‌تواند برای بهره‌مندی دیگران از بسترهای مجازی بسیار کمک‌کننده باشد.

مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت تسنیم حکمت خوبان از سال 1394 با کسب مجوز از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در مکان استیجاری متعلق به شهرداری استان فعالیت خود را آغاز کرد. این مرکز در استان البرز، کرج، شهرک بنفشه، بلوار شهدای آخوندی، خیابان ذوب آهن، جنب ورودی ایستگاه راه‌آهن کرج واقع شده است.

انتهای پیام
captcha