پزشکان؛ مجاهدان فی سبیل الله در جبهه دفاع از سلامت مردم
کد خبر: 3927676
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۴
امام جمعه زابل بیان کرد:

پزشکان؛ مجاهدان فی سبیل الله در جبهه دفاع از سلامت مردم

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مجتبی عزیزی با بیان اینکه کادر درمان و پزشکی امروز در جبهه دفاع از سلامت مردم و مجاهد فی سبیل الله هستند، اظهار کرد: اگر انسان بخواهد یک مجاهد فی سبیل الله را ببیند می‌بایست به بیمارستان‌ها مراجعه کند و از نزدیک شاهد زحمات شبانه‌روزی پزشکان و کادر درمان به ویژه در این روزهای کرونایی باشد.

به گزارش خبرنگار افتخاری ایکنا، هادی میرزایی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی زابل به همراه حجت‌الاسلام‌والمسلمین حیدری‌نسب، مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری و هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی زابل، عصر دوشنبه، 14 مهرماه با حجت‌الاسلام‌والمسلمین مجتبی عزیزی، امام جمعه شهرستان زابل دیدار و گفت‌وگو کردند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عزیزی در این دیدار با قدردانی از تلاش‌های خیرخواهانه و زحمات نوع‌دوستانه جامعه پزشکی به‌ویژه در ایام شیوع بیماری کرونا، گفت: کادر درمان و پزشکی امروز در جبهه دفاع از سلامت مردم و مجاهد فی سبیل الله هستند. اگر انسان بخواهد یک مجاهد فی سبیل الله را که از منظر قرآن، حدیث و سنت پیغمبر(ص) مورد اکرام است را ببیند می‌بایست به بیمارستان‌ها مراجعه کند و از نزدیک شاهد زحمات و تلاش‌های بی‌دریغ و شبانه‌روزی پزشکان و کادر درمان باشد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان زابل تصریح کرد: کادر درمان و پزشکی در میدان مبارزه با کرونا تنها نیستند و طلاب حوزه‌های علمیه منطقه سیستان و ظرفیت نهاد نمازجمعه  در اختیار شما عزیزان است. گاهی اوقات یک طلبه می‌تواند با بیمار صحبت کند و به او روحیه بدهد، خیلی از مرگ و میرهای ناشی از کرونا به ترس بازمی گردد، وقتی طلبه‌ای با بیمار صحبت کند و به او روحیه بدهد و از ترس وی بکاهد، کار درمان راحت‌تر انجام خواهد شد.

وی در پایان گفت: در ابتدای شیوع بیماری کرونا قرارگاه جهادی امام سجاد(ع) در استان سیستان و بلوچستان با همراهی و همدلی طلاب و روحانیون جهادی جهت مقابله با ویروس کرونا در حیطه تجهیز اموات، ضدعفونی و همچنین حضور در بیمارستان ها و روحیه‌بخشی به کادر درمان و بیماران کار خود را آغاز کرد و این ظرفیت مهم هم در دسترس است و هر زمان و هرکجا صلاح بدانید پای کار هستند.
 

حسین قدس‌نیا
انتهای پیام
captcha