امت اسلام نسبت به فتنه تازه بیگانگان برای تفرقه‌انگیزی هوشیار باشد
کد خبر: 3927998
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۲
جماعت علمای عراق:

امت اسلام نسبت به فتنه تازه بیگانگان برای تفرقه‌انگیزی هوشیار باشد

جماعت علمای عراق به امت اسلام نسبت به فتنه تازه بیگانگان برای تفرقه‌انگیزی میان آنها و از جمله در عراق با راه‌اندازی جریانی مخرب برای از هم پاشیدن کشور و اتحاد ملت عراق هشدار داد.

به گزارش ایکنا؛ جماعت علمای عراق  امروز، 16 مهر با صدور بیانیه‌ای که نسخه‌ای از آن در اختیار ایکنا قرار گرفته است،  از همه اقوام و طوائف عراقی خواست که اجازه ندهند فتنه بیگانگان برای از هم پاشیدن عراق و مردم آن عملی شود.

جماعت علمای عراق در این بیانیه آورده است: امت اسلامی امروز در مقطعی استثنایی به سر می‌برد که به فقه، دانش، خرد و آگاهی عمیق و بیش‌تر از واقعیت نیاز دارد. ما اکنون در زمانی زندگی می‌کنیم که برخی فتنه‌های تاریکی وجود دارد که هدف آن تحریف و تحقیر همه چیز است.

در ادامه این بیانیه آمده است: این همان چیزی است که ما امروز از منادیان فتنه می‌بینیم که در بین ما و کشورمان و اطراف مرقد و بارگاه ائمه(علیهم السلام) می‌چرخند تا اعتقادات امت را تحت عنوان «اصلاحات و انقلاب» نابود کنند، اگرچه کاملاً می‌دانیم که چنین اقداماتی و چنین افرادی برای مدتی، در پروژه‌هایی با هدف تعرض به حاکمیت، عزت و مقدسات به کار گرفته شده بودند و در این راه، پول‌های هنگفت، ارتش‌های الکترونیکی، سلاح‌های رسانه‌ای و ماشین‌های مشکوک تبلیغاتی به آنها اختصاص داده شده است در حالی که چنین رفتارهای مشکوکی هیچ ربطی به اصلاحات ملی واقعی ندارد.

جماعت علمای عراق گفت: بنابراین ما امروز هشدار می‌دهیم که تحولات خطیر، تحرکات مشکوک و دخالت‌های خارجی فعلی که هر روزه شاهد آن هستیم، وحدت کشور و ملت عراق را از بین می‌برد و مطالبات واقعی فرزندان ملت عراق در ایجاد اصلاحات در نظام سیاسی و مبارزه با فساد را از پایمال می‌کند.

در این بیانیه اتفاقات روز گذشته در کربلا نیز در راستای مداخلات و تحرکات بیگانگان در عراق، توصیف و تأکید شده است: «آنچه روی داد، پیامی برای همه ماست، مبنی بر اینکه دین، مقدسات، ملت و کشور در معرض خطری قریب‌الوقوع قرار دارد و ضرورت ملی و تاریخی ایجاب می‌کند که همه ما از هر قوم و مذهبی در برابر این جریان مخرب و سرکش که به دنبال از هم پاشیدن عراق و مردم آن است، بایستیم.»

عصر دیروز در مراسم اربعین حسینی(ع) در شهر مقدس كربلا، در میان انبوه جمعیت زوار که از استان‌های مختلف عراق در میدان تربیت این شهر جمع شده بودند تا به سمت باب القبله حرکت کنند، برخی نفوذی‌ها با به هم ریختن نظم و حمله به نیروهای امنیتی و پرتاب سنگ به آنها سعی در ایجاد اغتشاش داشتند؛ اما با درایت نیروهای امنیتی، ماجرا طی چند دقیقه به پایان رسید و اوضاع به حالت عادی بازگشت.

«مقتدی الصدر» رهبر جریان صدر عراق هم شب گذشته درباره تلاش‌های هدایت شده از سمت خارجی‌ها برای ایجاد فتنه در شرایط اربعین حسینی در عراق هشدار داده بود.

خبرنگار: الهام مؤذنی

انتهای پیام
captcha