آل سعود و آل نهیان نازی‌های جدید هستند
کد خبر: 3928148
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۱
نخست‌وزیر یمن:

آل سعود و آل نهیان نازی‌های جدید هستند

نخست‌وزیر دولت نجات ملی یمن گفت: آل سعود و آل نهیان قبل از اینکه کشتار نازی‌ها را یادآور شوند جنایات خودشان در کشتار مردم بی‌گناه یمن را یادآور شوند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه خبری العالم عربی، «عبدالعزیز بن حبتور» نخست‌وزیر دولت نجات ملی یمن گفت که آل سعود و آل نهیان قبل از اینکه کشتار یهودیان به دست نازی‌ها را یادآور شوند، باید کار خود در کشتار برادرانشان در یمن را یادآور شوند.

عبدالعزیز بن حبتور در سمیناری که به مناسبت چهارمین سالگرد کشتار «سالن بزرگ» صنعاء برگزار شده بود، افزود: نازی‌های جدید، آل سعود و آل نهیان و دیگر کسانی هستند که در برابر ملت یمن ایستاده‌اند و بدون توجیه غیرنظامیان یمنی را قتل عام می‌کنند.

روز هشتم اکتبر سال ۲۰۱۶، سالن بزرگ همایش‌ها در صنعاء شاهد فجیع‌ترین جنایت ائتلاف سعودی اماراتی در بمباران یک مجلس عزاداری بود.

در دو حمله هوایی پی در پی، یکصد و چهل یمنی کشته و ششصد نفر دیگر زخمی شدند که تعدادی از مسئولان سیاسی یمنی هم در میان آنها بودند.

نخست‌وزیر دولت نجات ملی یمن تأکید کرد: ائتلاف دشمن متجاوز می‌بایست پس از اینکه جنایت بزرگ الصاله را چهار سال پیش مرتکب شد در محاسبات خود تجدید نظر کرده و حملات و محاصره ظالمانه خود علیه یمن را متوقف می‌کرد.

«محمد علی الحوثی» عضو شورای عالی سیاسی یمن هم در این سمینار تأکید کرد که ملت یمن در برابر جرایم کشتار و تخریب ائتلاف سعودی در یمن ساکت نخواهد بود و برای مقابله با دشمن تا پیروزی نهایی اقدام خواهد کرد.

او از آغاز یک کمپین ملی برای رسواسازی جنایات رژیم سعودی در یمن خبر داد و از مقامات و ملت یمن خواست از این کمپین حمایت کنند.

در بیانیه‌ای که در پایان این سمینار در خصوص چهارمین سالگرد کشتار سالن بزرگ اعلام شد، آمده است: بار دیگر از جامعه بین‌المللی و نهادهای مختلف خواسته می‌شود به مسئولیت اخلاقی و انسانی خود در قبال تروریسم آمریکا و حامیان آن در یمن عمل کنند.

در این بیانیه از جامعه بین‌المللی همچنین خواسته شده است که حملات نظام‌مند ائتلاف سعودی علیه غیرنظامیان در یمن را متوقف کند و یک کمیته تحقیق بین‌المللی بی‌طرف درباره جرایم مختلف در حق ملت یمن تشکیل شود.

در این بیانیه همچنین بر موضع ثابت یمن در حمایت از مسئله فلسطین تأکید و همه اشکال عادی‌سازی با رژیم صهیونیستی محکوم شده است.

انتهای پیام
captcha