معرفی قیام کربلا در موزه شیعیان لکهنوی هند
کد خبر: 3928420
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۸

معرفی قیام کربلا در موزه شیعیان لکهنوی هند

مقامات هندی قصد دارند با راه‌اندازی موزه‌ای درباره تاریخ شهر لکهنو، بخشی را به معرفی تاریخچه حکومت شیعی منطقه «اوده» و نیز آشنایی با قیام امام حسین(ع) در کربلا اختصاص دهند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از تایمز آو ایندیا،  موزه منحصر به فردی  طی دو سال آینده با هدف نمایش تاریخ امپراتوری شیعی منطقه «اوده:‌ Awadh» ـ منطقه تاریخی اوده، به مرکزیت فیض‌آباد در شمال هند، بین بنگال و دهلی قرار دارد ـ راه‌اندازی خواهد شد.
 
این پروژه كه به صورت موزه‌ است در سه طبقه ساخته می‌شود و به برج ساعت لکهنو مشرف خواهد بود. این موزه که به جدیدترین فن‌آوری‌های صوتی و تصویری روز مجهز خواهد بود از وزارت فرهنگ هند تأییدیه گرفته است و نه تنها به محققان این فرصت را می‌دهد تا در مورد تاریخ امپراطوری اوده اطلاعاتی کسب كنند بلكه به بازدیدكنندگان اجازه می‌دهد با آداب و رسوم و سنت‌های شهر لکهنو با اکثریت جمعیت پیرو خاندان اهل بیت(ع) و پایتخت سابق پادشاهی اوده آشنا شوند.

«علی زیدی» مدیر این پروژه در مصاحبه‌ای اعلام کرد: این موزه در زمینی به مساحت 4600 متر مربع و در سه طبقه احداث خواهد شد که طبقه اول آن به نمایش قیام کربلا با استفاده از تکنولوژی‌های صوتی و تصویری جدید و  شرح حال شخصیت‌های دوران پادشاهی اوده  که برای آزادی کشورشان جنگیدند، می‌پردازد.

همچنین تسهیلات خدماتی و بهداشتی و پذیرایی با رعایت شرایط زیست‌محیطی و در مساحت 450 متر مربع به‌صورت شبانه‌روزی فعال خواهد بود.
انتهای پیام
captcha