حمایت 1 میلیون تومانی از 197 مؤسسه قرآنی استان تهران
کد خبر: 3928436
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۴
طاهرآبادی خبر داد:

حمایت 1 میلیون تومانی از 197 مؤسسه قرآنی استان تهران

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی ـ مردمی قرآن و عترت استان تهران با اشاره به اینکه در مرحله نخست، 239 مؤسسه درخواست دریافت اعتبار یک میلیون تومانی را داده بودند، گفت: از این تعداد، 197 نفر به دلیل تکمیل مدارک و داشتن حساب بانکی، این اعتبار را دریافت کردند.

میثم طاهرآبادی، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی ـ مردمی قرآن و عترت استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا در پاسخ به این سؤال که آیا یک میلیون تومان کمک بلاعوض به مؤسسات قرآنی استان به حساب اتحادیه واریز شد؟ گفت: مرحله اول واریزی به حدود 100 مؤسسه استان انجام شد و ارائه کمک به 97 مؤسسه دیگر نیز به مرور در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه این مبلغ باید به حسابی به نام مؤسسه واریز شود و نه به حساب شخصی مدیرعامل مؤسسات، تصریح کرد: برخی از مؤسسات قرآنی در استان تهران این مشکل را داشتند که طبق قول نمایندگان شعب اتحادیه قرآنی استان تهران مقرر شد تا ظرف کوتاه‌ترین زمان ممکن این مشکل حل شود یا مؤسسات باقی مانده و متقاضی این اعتبار، اقدام به افتتاح حساب کنند و در خواست خود را به دفتر اتحادیه تحویل دهند تا پس از بررسی از این حمایت بهره‌مند شوند.

طاهرآبادی درباره میزان اعتبار و درخواست اولیه مؤسسه استان تهران، افزود: استان تهران و اصفهان بالاترین میزان حمایتی را به دلیل حجم بالای مؤسسات دارا بودند، به طوری که 197 میلیون تومان اعتبار به مؤسسات قرآنی استان تهران اختصاص یافت، حال آنکه در مرحله نخست، 239 مؤسسه برای دریافت اعتبار یک میلیون تومانی معرفی شدند و همانطور که گفته شد، 42 مؤسسه به دلیل نواقص از دریافت آن، جاماندند و مقرر شد پس از اصلاح و رفع موانع از این اعتبار برخوردار شوند.

مدیرعامل اتحادیه قرآنی استان تهران با ابراز گلایه از اینکه اعتبار یک میلیون تومانی گرهی از مشکل مؤسسات به خصوص در این اوضاع و شرایط بد اقتصادی و کرونایی باز نمی‌کند، تصریح کرد: مؤسسات با هزینه چند میلیونی اجاره‌بها، بیمه پرسنل و سایر هزینه‌های جانبی روبرو هستند که این اعتبارات اندک مشکلی از مشکلات آنها بر نخواهد داشت و امیدواریم مسئولان مربوطه بیش از پیش در این راه همراه مؤسسات قرآنی باشند.

انتهای پیام
captcha