مفتی مصر بازنگری در فعالیت مراکز اسلامی خارجی را خواستار شد
کد خبر: 3928553
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۲

مفتی مصر بازنگری در فعالیت مراکز اسلامی خارجی را خواستار شد

«شوقی علام» مفتی مصر با اشاره به اینکه تعداد اروپایی‌های در حال گرایش به داعش روز به افزایش است، گفت:‌ به این نتیجه رسیدیم که مراکز اسلامی خارج (در اروپا) در فعالیت‌ها، کادرسازی و شیوه رهبری باید بازنگری شوند و نیاز هست که این مراکز مسئولیت‌پذیر بوده و چهره صحیحی از اسلام را نشر دهند.

مفتی مصر: نیمی از مسلمانان اروپا داعشی هستندبه گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری الجزیرة، «شوقی علام» مفتی مصر با استناد به پژوهشی که در سال 2016 انجام شده است، نیمی از نسل دوم و سوم اقلیت مسلمان در اروپا را وابسته به داعش خواند.

وی افزود: این نتیجه سؤالات زیادی را به ذهن متبادر می‌کند که همه آنها گویای وجود اشکالاتی در رسیدگی به امور مسلمانان در این کشورها و در میان خود مسلمانانی است که آنجا زندگی می‌کنند.

مفتی مصر بدون اشاره به مرکزی که این پژوهش را انجام داده است، گفت: تعداد اروپایی‌های در حال گرایش به داعش رو به افزایش است.

وی ادامه داد: به این نتیجه رسیدیم که مراکز اسلامی خارج (در اروپا) در فعالیت‌ها، کادرسازی و شیوه رهبری باید بازنگری شوند و نیاز هست که این مراکز مسئولیت‌پذیر بوده و چهره صحیحی از اسلام را نشر دهند.

شوقی علام در ارتباط با ربط دادن اسلام به تروریسم گفت: سخنان مکرون بسیار ما را ناراحت کرد و ما او را به فهم بهتری از اسلام از طریق منابع معتبر و مورد اعتماد فرا می‌خوانیم.

وی با بیان این که ما رفتارهای فردی برخی مسلمانان افراطی را محکوم می‌کنیم، تأکید کرد: این رفتارها نباید معیار و سندی برای قضاوت در مورد اسلام و کمال و شمولیت رحمت آن باشد.

سخنان شوقی علام بازتاب گسترده‌ای در شبکه‌های اجتماعی داشته است و کاربران این شبکه‌ها از مفتی مصر خواسته‌اند، ضمن بیان نام مرکز انجام دهنده پژوهش مورد استناد خود، اطلاعات بیشتری از این پژوهش ارائه دهد.

کاربران شبکه‌های اجتماعی سخنان شوقی علام را نوعی تحریک اقلیت‌های مسلمان در غرب توصیف کردند که خود از نژادپرستی و فشار در رنجند.

انتهای پیام
captcha