مشارکت بالای اقلیت‌های نژادی پیروزی بایدن را تضمین می‌کند
کد خبر: 3928602
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۶
استاد دانشگاه کرنل نیویورک در گفت‌وگو با ایکنا:

مشارکت بالای اقلیت‌های نژادی پیروزی بایدن را تضمین می‌کند

آمریکایی‌های آفریقایی‌تبار مهمترین اقلیت دموکرات‌ها هستند که مشارکت آنها در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا (به نفع دموکرات‌ها) در مقایسه با سال 2016 بیشتر است؛ آن‌ها می‌توانند در رقابتی تنگاتنگ پیروزی در انتخابات را به بایدن تقدیم کنند.

به گزارش ایکنا، انتخابات امسال ریاست‌جمهوری آمریکا را می‌توان به عنوان خاص‌ترین انتخابات تاریخ سیاسی این کشور توصیف کرد. شیوع کرونا و ابتلای دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور این کشور و یکی از نامزد‌های این انتخابات، در کنار مطرح شدن مسائلی مانند احتمال تقلب و بروز آشوب باعث شده که این انتخابات بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد. هرچند برخی از کارشناسان سیاسی عقیده دارند که حتی بدون وجود مسائلی مانند کرونا، صرف حضور دونالد ترامپ به عنوان یکی از نامزد‌ها این انتخابات را بیش از رقابت‌های گذشته جنجالی کرده است.

از سوی دیگر بروز اعتراضات سیاه‌پوستان آمریکا که با کشته شدن یک سیاه‌پوست به نام جورج فلوید از سوی پلیس این کشور آغاز شد و ادامه‌ پیدا کرد، باعث شد که نقش سیاه‌پوستان و به طور کلی اقلیت‌های نژادی و مذهبی آمریکا (مانند مسلمانان که به شدت منتقد سیاست‌های ترامپ هستند) در انتخابات امسال بیش از پیش تعیین‌کننده به نظر برسد.

الیزابت سندرز (Elizabeth Sanders)، کارشناس مسائل آمریکا، معتقد است که با توجه به نگاه منفی اقلیت‌های این کشور به سیاست‌های دونالد ترامپ، حضور گسترده اقلیت‌های نژادی و دینی آمریکا در پای صندوق‌های رأی می‌تواند پیروزی را برای جو بایدن، نامزد دموکرات‌ها به همراه بیاورد.

او استاد دانشگاه کُرنِل (Cornell University) نیویورک و کارشناس مسائل سیاسی آمریکاست. سندرز در حوزه‌هایی مانند ریاست‌جمهوری و توسعه سیاسی آمریکا فعالیت و مقالات و سخنرانی‌های بسیاری داشته است. وی در گفت‌وگو با ایکنا در مورد انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و تفاوت‌های آن با دوره‌های قبلی صحبت کرد.


بیشتر بخوانید:


الیزابت سندرز در پاسخ به سؤالی در مورد فضای بسیار پرتنش در انتخابات ریاست‌جمهوری امسال آمریکا و مطرح شدن ادعاهایی مانند تقلب با اشاره به شخصیت غیرمعمول دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا گفت: واضح است که این موضوع به دلیل شخصیت و پیشینه غیرمعمول دونالد ترامپ که فاقد تجربه مدیریت نهادی عمومی بوده، به وجود آمده است؛ رئیس‌جمهوری به مانند او در ایالات متحده نداشته‌ایم.

سندرز با اشاره به تأثیر ابتلای ترامپ به کرونا در انتخابات ریاست‌جمهوری امسال تصریح کرد: اظهار نظر در این باره مشکل است. کانون هواداران ترامپ ممکن است «بهبود سریع» ترامپ را به عنوان شاهدی برای درمان با این بیماری تلقی کنند. 55 درصد دیگر مردم (طرفداران دموکرات‌ها و سایر افراد) از عدم احتیاط ترامپ در رابطه با کرونا و اصرار وی برای ادامه حضور در بین  کارمندان کاخ سفید وحشت دارند.

این کارشناس مسائل آمریکا در پاسخ به سؤالی در مورد نقش اقلیت‌های جامعه آمریکا مانند مسلمانان در انتخابات ریاست‌جمهوری امسال بیان کرد: مطمئن نیستم که نقش اقلیت‌ها در انتخابات امسال بیش از انتخابات منجر به پیروزی باراک اوباما، از اهمیت بیشتری برخوردار باشد. بایدن به اندازه اوباما کاندیدایی جذاب (برای اقلیت‌ها) نیست. با این همه بیشتر مسلمانان در ایالت‌هایی زندگی می‌کنند که قبلاً به شدت به دموکرات‌ها گرایش داشته‌اند. به نظر می‌رسد میزان جذابیت ترامپ برای لاتین‌تبارها حداقل در ایالت مهمی مانند فلوریدا کمی افزایش یافته است.

مشارکت بالای اقلیت‌های نژادی پیروزی بایدن را تضمین می‌کند

استاد دانشگاه کرنل نیویورک با تأکید بر نقش رنگین‌پوستان در انتخابات پیش ‌‌رو گفت: مهمترین اقلیت دموکرات‌ها آمریکایی‌های آفریقایی‌تبار‌ند که وفاداری و مشارکت آنها (به نفع دموکرات‌ها) در حال حاضر زیاد است. انتظار می‌رود که میزان مشارکت آنها در سال جاری بیش از سال 2016 باشد و در انتخابات کنونی آنها می‌توانند (پیروزی در) انتخابات را به بایدن تقدیم کنند.

سندرز در توضیح چرایی نپرداختن به مسائل سیاست خارجی ایالات متحده در بحث‌ها و تبلیغات ریاست‌جمهوری امسال تصریح کرد: سیاست خارجی در مبارزات انتخاباتی ترامپ برجسته است، اما به همین دلیل و با توجه به قطبی شدن شدید احزاب و مردم در آمریکا دموکرات‌ها کمتر به موضوع سیاست خارجی توجه می‌کنند. باید به این نکته در مناظرات اشاره کرد که بایدن / هریس منتقد معاهدات تجاری جدید ترامپ و تلاش وی برای تغییر ماهیت تجارت ایالات متحده و چین هستند. اما با توجه به افزایش شک و تردید در مورد چین در ایالات متحده و خارج از کشور، در نهایت دموکرات‌ها باید به چین در قیاس با چند دهه گذشته کمتر بپردازند. به نظر می‌رسد که آنها چگونگی تغییر روابط ایالات متحده و چین را درک نکرده‌اند. بنابراین، چیز زیادی در مورد این روابط نمی‌توانند بگویند.

استاد دانشگاه کرنل در مورد برخی اظهار نظرها در مورد سیاست‌های ترامپ و دو قطبی کردن جامعه آمریکا با تأیید این سخنان اظهار کرد: البته این سیاست‌ها تأثیر داشته‌اند. اما هیلاری کلینتون این بازی را با تمسخر برای طبقه کارگر غیردانشگاهی شروع کرد. رسانه‌ها در انتخابات بیش از پیش مغرضانه و قطبی عمل می‌کنند.

سندرز در پایان سیاست‌های ترامپ و بایدن در مورد ایران را کاملاً متفاوت توصیف کرد و گفت: ترامپ به شدت با ایران دشمن است و علت این امر رابطه بسیار محکم ترامپ با اسرائیل و عربستان است. انتظار دارم که بایدن سعی کند به معاهده مذاکره شده در دولت اوباما (برجام) و رابطه کمتر خصمانه با ایران برگردد؛ گرچه بایدن نسبت به اوباما، برنی سندرز و چپ‌های دموکرات (به ویژه دموکرات‌های جوان‌تر) از سیاست‌های اسرائیل بیشتر حمایت می‌کند.

گفت‌وگو از محمدحسن گودرزی

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha