آغاز طرح «سودای بندگی» در مدارس استثنایی کردستان
کد خبر: 3929001
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۹

آغاز طرح «سودای بندگی» در مدارس استثنایی کردستان

رئیس آموزش‌وپرورش استثنایی استان کردستان از آغاز طرح فرهنگی «سودای بندگی» به منظور آموزش عملی نماز و وضو در مدارس استثنایی دوره ابتدایی استان خبر داد.

خلیل رنجبر، رئیس آموزش‌وپرورش استثنایی استان کردستان، در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، از آغاز طرح فرهنگی «سودای بندگی» به منظور آموزش عملی نماز و وضو در مدارس استثنایی دوره ابتدایی استان خبر داد و اظهار کرد: این طرح در راستای ارائه آموزش‌های دینی و مذهبی و گسترش فرهنگ عملی نماز اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اجرای این طرح از 20 مهرماه تا پایان آذرماه افزود: در طرح «سودای بندگی» نحوه وضو گرفتن و خواندن صحیح نماز برای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه دوره ابتدایی استان آموزش داده می‌شود.

رئیس آموزش‌وپرورش استثنایی استان کردستان بیان کرد: این طرح با شرکت دانش‌آموزان دختر و پسر آسیب دیده بینایی، شنوایی، نیاز ویژه ذهنی و معلول جسمی حرکتی دوره ابتدایی با توجه به شرایط موجود وشیوع ویروس کرونا به صورت حضوری و مجازی اجرا خواهد شد.

وی ترویج فرهنگ نماز را یک نوع سرمایه‌گذاری فرهنگی و اجتماعی دانست و بیان کرد: اگر در تعلیم و تربیت، پرورش و تهذیب برای دانش‌آموزان صورت نگیرد، در بخش آموزش به نتیجه مطلوب نمی‌رسیم.

رنجبر با برشمردن نماز به عنوان یکی از زیباترین و جذاب‌ترین جلوه‌های عینی مسلمانان اعلام کرد: آموزش نماز و اعمال دینی به دانش‌آموزان دوره ابتدایی آثار تربیتی، اخلاقی و عاطفی عمیقی بر شخصیت آنان می‌گذارد.

وی اعلام کرد: به منظور پیشگیری از بروز آسیب‌های تربیتی در آموزش آداب نماز باید تفاوت ظرفیت‌ها، استعدادها، نیازها و خواسته‌های دانش‌آموزان با نیازهای ویژه متناسب با محدودیت آنان مورد توجه قرارگیرد.

رئیس آموزش‌وپرورش استثنایی کردستان با تأکید بر تأثیرگذاری این فرضیه الهی در رشد و تعالی فرهنگی و کاهش‌آسیب‌های اجتماعی عنوان کرد: ترویج و گسترش فعالیت‌های دینی و قرآنی سرلوحه فعالیت‌های پرورشی آموزش‌وپرورش با نیازهای ویژه است.

وی با اشاره به اینکه اشاعه فرهنگ نماز، برپایی نماز جماعت، تقویت انس با قرآن، عترت و چگونگی انجام احکام ضروری وضو، غسل وتیمم از دیگر اهداف اجرای این طرح است، یادآور شد: ترویج و گسترش فعالیت‌های دینی و قرآنی سرلوحه فعالیت‌های پرورشی آموزش‌وپرورش با نیازهای ویژه است.

آغاز طرح «سودای بندگی» در مدارس استثنایی کردستانآغاز طرح «سودای بندگی» در مدارس استثنایی کردستانآغاز طرح «سودای بندگی» در مدارس استثنایی کردستانآغاز طرح «سودای بندگی» در مدارس استثنایی کردستانآغاز طرح «سودای بندگی» در مدارس استثنایی کردستانآغاز طرح «سودای بندگی» در مدارس استثنایی کردستانآغاز طرح «سودای بندگی» در مدارس استثنایی کردستان

انتهای پیام
captcha