اجرای رزمایش حمایت و توزیع کمک‌های مؤمنانه به نیازمندان و آسیب‌دیدگان از کرونا
کد خبر: 3929294
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۷
طاهرآبادی بیان کرد:

اجرای رزمایش حمایت و توزیع کمک‌های مؤمنانه به نیازمندان و آسیب‌دیدگان از کرونا

مدیرعامل اتحادیه قرآنی استان تهران از همراهی مؤسسات قرآنی این استان در جامه عمل پوشاندن به منویات مقام معظم رهبری در اجرای رزمایش حمایت و توزیع کمک‌های مؤمنانه به نیازمندان و آسیب‌دیدگان از کرونا خبر داد.

میثم طاهرآبادی، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی ـ مردمی قرآن و عترت استان تهران در گفت‌وگو با ایکنا، ضمن بیان این مطلب گفت: جامعه قرآنی استان تهران، همراه با سایر تشکل‌ها و مجموعه‌های مردمی، ضمن لبیک به ندای مقام معظم رهبری، رزمایشی را در راستای حمایت و رساندن کمک‌های مؤمنانه به نیازمندان و آسیب‌دیدگان از کرونا برگزار کرد.

وی ادامه داد: همزمان با اوج شیوع ویروس کرونا، طی بازه زمانی حدود 9 ماه، وضعیت معیشتی برخی از هموطنان تحت تأثیر این موضوع قرار گرفته است، بنابراین طی اقدامی مؤسسات و خانه‌های قرآن استان تهران ضمن پیوستن به رزمایش همدلی و کمک‌های مؤمنانه که از سوی مقام معظم رهبری با هدف دستگیری و دلجویی از افراد آسیب‌دیده از این بیماری مطرح شد، به صورت جهادی اقدام به جمع‌آوری کمک‌های نقدی و غیرنقدی، تهیه بسته‌های معیشتی، اقلام بهداشتی و ضدعفونی‌کننده کردند و توزیع آن میان افراد نیازمند و آسیب دیده استان را در دستور کار خود قرار داده‌اند.

طاهرآبادی بیان کرد: این کمک‌ها در راستای ارتباط موثر مؤسسات قرآنی با اقشار جامعه و اعتماد به خدمات این مجموعه‌ها و با تمسک به آیه « تَعاوَنوا عَلَى البِرِّ وَالتَّقوىٰ» انجام شد. از جمله اقدامات صورت گرفته، تهیه و توزیع گوشت گرم بین جامعه هدف، تهیه بسته‌های مواد غذایی و توزیع بین اقشار آسیب‌دیده شناسایی شده، تهیه و توزیع پک میوه، توزیع پتو، خرید پارچه و دوخت ماسک از سوی قرآن‌آموزان و ارسال به مراکز بهداشتی و مناطق محروم و ...، جمع‌آوری کمک‌های نقدی در راستای تقویت و کمک به مسائل بهداشتی، مددرسانی به کادر درمان و بیماران کرونایی در برخی از شهرستان‌ها، آماده‌سازی بسته‌های بهداشتی و اهدای ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی‌کننده درب منازل، کمک به ضدعفونی معابر و خیابان‌ها، خرید و رساندن وسایل و ارزاق مورد نیاز خانواده‌ها به ویژه سالمندان، توزیع سبد ارزاق میان دانش‌آموزان نیازمند و بی‌بضاعت و ...  است.

وی از جمع‌آوری گسترده کمک‌های مردمی برای ایتام و افراد کم‌برخوردار در قالب کمک‌های ویژه و توزیع بسته‌های معیشتی و غذای گرم اشاره کرد و گفت: این رزمایش در بیشتر مؤسسات قرآنی استان تهران در حال گسترش است و جمع‌آوری هدایای نقدی و غیرنقدی همچنان ادامه دارد.

مدیر عامل مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی قرآن و عترت استان تهران افزود: وجود مشکلات مالی که مؤسسات طی دوران شیوع ویروس منحوس کرونا با آن مواجه هستند و گریبان‌شان را گرفته است، مانع حس مشارکت اجتماعی و مسئولیت‌پذیری مؤسسات در شرایط بحرانی نبوده و نخواهد بود. چرا که تأسی به آموزه‌های دینی در بروز بحران‌ها و ابتلائات، نسخه نجات‌بخش بشریت است.

انتهای پیام
captcha