مرحله دوم طرح حدیث‌خوانی «کامل الزیارات» برگزار می‌شود
کد خبر: 3929304
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۳
به همت اداره قرآن و حدیث جامعة‌الزهرا(س)؛

مرحله دوم طرح حدیث‌خوانی «کامل الزیارات» برگزار می‌شود

سرپرست اداره‌کل امور تربیتی جامعة‌الزهرا(س) با اشاره به اجرای طرح حدیث‌خوانی غیرحضوری کتاب شریف «کامل الزیارات» از آغاز دومین مرحله این طرح خبر داد و گفت: مهلت شرکت در دومین مرحله این طرح تا ۲۰ آبان‌ماه است.

به گزارش خبرنگار افتخاری ایکنا، سیده‌زهرا حسینی، سرپرست اداره‌کل امور تربیتی جامعة‌الزهرا(س)، 23 مهرماه طی سخنانی اظهار کرد: به مناسبت ایام عزاداری اهل بیت(ع)، طرح حدیث‌خوانی کتاب «کامل الزیارات» با هدف ارتقای علمی و معرفتی طلاب در موضوع  زیارت و توسل، از مهرماه برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه کتاب «کامل الزیارات» تألیف عالم جلیل‌القدر جهان تشیع، شیخ ابوالقاسم جعفر بن محمد قولویه قمی معروف به «ابن قولویه» است، گفت: موضوع این کتاب، مجموعه احادیث درباره شیوه زیارت رسول خدا(ص) و دیگر امامان و امامزادگان و ثواب و فضیلت آن است.

حسینی افزود: ابن قولویه در این کتاب، شبهات و اشکالات برخی از کوته‌اندیشان را که امروز نیز توسط وهابیت منحرف مطرح شده است، پاسخ داده و همه این پاسخ‌ها به‌طور مستند و با مدارک معتبر ارائه شده‌اند.

سرپرست اداره‌کل امور تربیتی جامعة‌الزهرا(س) تصریح کرد: امروز نیز این احادیث در مقابل شبهات وهابیون، پاسخ مناسبی به نظر می‌رسد و لازم است طلاب و دانشجویان علوم دینی با این کتاب و روایات آن به عنوان منبع غنی و معتبر شیعی آشنا شده و در مباحث تبلیغی از آنها بهره بگیرند.

وی بیان کرد: بر این اساس، اداره قرآن و حدیث به مناسبت ایام عزاداری اهل بیت(ع)، طرح حدیث‌خوانی کتاب «کامل الزیارات» را برگزار کرده است که مرحله اول این طرح در مهرماه مورد استقبال طلاب قرار گرفت. دومین مرحله این طرح به باب ۳۲ تا ۷۹ اختصاص دارد که درباره آداب و ثواب زیارت امام حسین(ع) است.

حسینی مهلت تحویل پاسخنامه مرحله دوم را تا ۲۰ آبان‌ماه اعلام کرد و یادآور شد: علاقه‌مندانی که از مرحله اول جا مانده‌اند، می‌توانند هر دو پاسخنامه را تا تاریخ مذکور به پست الکترونیکی hadith@jz.ac.ir ارسال کنند و جهت دریافت اطلاعات بیشتر با شماره ۳۲۱۱۲۴۳۶ تماس بگیرند.

مریم بشیری
انتهای پیام
captcha