طرح «احسان ماندگار» در خواف اجرا شد
کد خبر: 3929820
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۵
همزمان با دهه وقف؛

طرح «احسان ماندگار» در خواف اجرا شد

چهارمین مرحله تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی میان نیازمندان در قالب طرح «احسان ماندگار» همزمان با دهه وقف در شهرستان خواف اجرا شد.

هادی اسدی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه خواف، 27 مهرماه در گفت‌وگو با خبرنگار افتخاری ایکنا بیان کرد: چهارمین مرحله تهیه و توزیع بسته‌های غذایی از محل موقوفات منطبق استانی و با همکاری خیران همزمان با دهه وقف اجرا شد و در این مرحله 100 بسته غذایی به ارزش 25 میلیون تومان تهیه و در بین نیازمندان چمن‌آباد، سلامی و خواف توزیع شد.

وی اظهار کرد: دیدار با فرماندار شهرستان، دیدار با ائمه جمعه اهل تسنن و تشیع خواف، دیدار با مولانا مطهری، رئیس حوزه علمیه احناف شهرستان و برپایی میز خدمت در محل مصلی نماز جمعه از جمله برنامه‌های این اداره در دهه وقف است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه خواف افزود: در یک سال گذشته، طی چهار مرحله تهیه و توزیع بسته‌های غذایی و معیشتی در قالب طرح‌های ضیافت همدلی، بسته‌های کریمانه، تبرکات علوی و احسان ماندگار با ارزش 125 میلیون تومان انجام و در مهرماه نیز طرح مهر تحصیلی به ارزش 26 میلیون تومان در این شهرستان اجرا شد.

اسدی در ادامه، ساخت ساختمان اصلی بقعه متبرکه امامزاده سیدابوالقاسم(ع) با هزینه 30 میلیون تومان از محل کمک‌های استانی و خیران، اجرای نیت موقوفات محرم و صفر با نیت تعزیه‌داری و اطعام با هزینه 20 میلیون تومان، بروزرسانی و تنظیم سند اجاره موقوفات و بازدید میدانی از موقوفات را از فعالیت‌های یک سال گذشته اداره اوقاف خواف برشمرد.

وی گفت: همچنین در یک سال گذشته تعداد اسناد اجاره ثبت شده ۲۰۰ مورد و تعداد بازدید میدانی از موقوفات ۶۱ مورد بوده است و مبلغ هزینه کرد از محل اجرای نیات واقفان جمعا  615 میلیون ریال در چهار موضوع نیات مذهبی، نیات خیریه، نیات اجتماعی و هزینه‌های روزانه مساجد انجام شده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه خواف اظهار کرد: حمایت از تربیت حافظان قرآن کریم از طریق همکاری با مؤسسات قرآنی، اجرای نیات اطعام و عزاداری ماه‌های محرم و صفر(طبخ و توزیع غذای گرم در چهار هزار بسته) از دیگر فعالیت‌های این اداره در یک سال گذشته بوده است.

زهرا چشمی
انتهای پیام
captcha