برگزاری مراسم «سرد» عاد‌ی‌سازی روابط در بحرین
کد خبر: 3930029
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۳

برگزاری مراسم «سرد» عاد‌ی‌سازی روابط در بحرین

روزنامه الاخبار در مطلبی به بررسی مراسم شب گذشته عادی‌سازی روابط بحرین با رژیم صهیونیستی در منامه پرداخت.

به گزارش ایکنا، الاخبار در این مطلب به قلم عباس بوصفوان، نویسنده و تحلیلگر بحرینی، آمده است: مراسم شب گذشته در منامه با حضور مقامات بحرینی و هیئت‌های اسرائیلی و آمریکایی، بسیار سرد و رسمی برگزار شد. گویی که سه طرف از چیزی نگران هستند.
 
بوصفوان به بیان برخی ویژگی‌های مراسم شب گذشته پرداخت و نوشت: اسرائیلی‌ها انتظار داشتند که مانند امارات معاهده‌ای کامل را با بحرین به امضا برسانند اما طرف بحرینی بنا به ملاحظاتی که دلیل آن را توضیح نداد، ترجیح داد که در این مرحله فعلاً یادداشت تفاهمی بین دو طرف امضا شود. لذا این مذاکرات از نظر قانونی از معاهده‌های بین‌المللی رتبه کمتری خواهد داشت.
 
وی نوشته است: به دلیل مخالفت‌های مردم بحرین با عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی، رسانه‌های بحرینی شب گذشته از ورود هیئت اسرائیلی استقبال نکرده و آنگونه که آنها انتظار داشتند، رفتار نکردند. لذا مهمانان اسرائیلی بحرین با کم محلی مردم این کشور روبه‌رو شدند. به طوری که مراسم ورود اسرائیلی‌ها به منامه، توسط تلویزیون بحرین و رسانه‌های بحرینی پوشش زنده داده نشد.
 
در ادامه آمده است: سطح پایین مذاکرات شب گذشته از لحاظ سطح مذاکرات بین‌المللی نیز قابل توجه است چرا که در این مذاکرات از همکاری‌های امنیتی، اطلاعاتی و همکاری در زمینه امنیت سایبری هیچ سخنی به میان نیامد. با توجه به اینکه سه طرف توافق به سبب مخالفت مردمی بحرین با مشکلاتی روبه‌رو هستند. به نظر می‌رسد توافق کامل‌تر و همه‌جانبه‌تر، به بعد از انتخابات آمریکا موکول شده و افزایش احتمالات برای عدم موفقیت ترامپ در دوره دوم انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، عملیات عادی‌سازی روابط را تضعیف کرده است.
 
در این مطلب همچنین به افتتاح سفارت‌های دو طرف در اوایل سال آینده میلادی، استمرار جوّ امنیتی و اختناق حاکم بر بحرین علیه مخالفان سازش و انحلال یا توقیف «جمعیت مبارزه با عادی‌سازی روابط» از سوی آل خلیفه اشاره شده است.
انتهای پیام
captcha