حمایت یک میلیون تومانی از 30 مؤسسه قرآنی استان سمنان
کد خبر: 3930039
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۵

حمایت یک میلیون تومانی از 30 مؤسسه قرآنی استان سمنان

به دنبال حمایت مالی شورای توسعه فرهنگ قرآنی، مبلغ 30 میلیون تومان به حساب مؤسسات دارای شرایط استان سمنان واریز شد.

به گزارش ایکنا، با توجه به شرایط کنونی کشور و شیوع بیماری کرونا، وضعیت بسیاری از مؤسسات قرآنی در استان‌ها نامساعد است.

استان سمنان هم به مانند دیگر استان‌ها در وضعیت قرمز قرار گرفته است. همه مؤسسات قرآنی این مرکز آموزش‌های حضوری را تعطیل و در فضای مجازی دوره‌های آموزشی را با حضور مربیان ارائه می‌کند.

مهدی قاسمی، مدیر عامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی ـ مردمی قرآن و عترت استان سمنان گفت: مؤسسات قرآنی در ایام کرونا بیکار نماندند و اقدام به برگزاری دوره‌های متنوع در زمینه‌های روخوانی، روان‌خوانی، حفظ، مفاهیم و غیره کردند. اما استقبال از این کلاس‌های مجازی و غیرحضوری چندان  تعریفی ندارد. خانواده‌ها مایل به حضور فرزندان برای فراگیری قرآن به عنوان یک فوق برنامه در کنار دروس تحصیلی نیستند. افت شدیدی در جذب قرآن‌آموز برای آموزش‌های غیر حضوری وجود دارد.

در شرایط کرونا بسیاری از مؤسسات قرآنی دچار آسیب‌هایی در زمینه پرداخت هزینه‌های اجاره‌بها و حق‌الزحمه مربیان شدند که گاهی مدیران از درآمدهای شخصی پرداخت کردند. در این راستا حمایت‌هایی نیز از سوی متولیان قرآنی انجام شد.

اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآنی استان سمنان از سوی شورای توسعه فرهنگ قرآنی، مبلغ 30 میلیون تومان دریافت و مبلغ یک میلیون تومان به حساب 30 مؤسسه دارای شرایط واریز کرد.

اعلام نحوه برگزاری مجمع عمومی اتحادیه استانی

با توجه به اتمام زمان مسئولیت هیئت مدیره اتحادیه‌های مدغم استانی و فرارسیدن زمان تشکیل مجامع عمومی و انتخابات، اتحادیه قرآنی استان سمنان، منتظر اعلام نحوه برگزاری انتخابات مجامع استانی به صورت هماهنگ به همراه نظارت از سوی اتحادیه کشوری است. موعد برگزاری مجمع عمومی  این اتحادیه در تاریخ بیستم مهرماه به پایان رسید.

انتهای پیام
captcha