موفقیت دختر مصری در حفظ و کتابت کل قرآن
کد خبر: 3930108
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۷

موفقیت دختر مصری در حفظ و کتابت کل قرآن

«مروه خالد العضیمی»، دختر 14 ساله مصری، موفق شد که طی سه سال کل کلام‌الله مجید را با احکام تلاوت و تجوید حفظ و طی 5 ماه مصحف قرآن کریم را کتابت کند.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری اخبار الیوم، مروه خالد العضیمی، دانش‌آموز کلاس سوم راهنمایی شهر فرطوش در استان قنا مصر فقط در طول 3 سال توانست کل قرآن را با احکام تلاوت و تجوید حفظ کند و بعد از آن، طی 3 ماه قرآن کریم را خود بنویسد.

اینکه شاهد فعالیت زنان در حفظ و تلاوت قرآن کریم باشیم، موضوع جالبی است اما اگر بشنویم دختری در 14 سالگی توانسته قرآن را با تمام احکام تلاوت و تجوید از بر کند، جالب‌تر است.

مروه از 11 سالگی با حضور اساتیدی در منزل شروع به حفظ قرآن کریم کرد و خیلی زود تصمیم گرفت که قرآن را به همراه احکام آن حفظ کند. این فعال قرآنی بعد از دستیابی به این موفقیت، در میان صدها شهروند فرطوش (در سطح مصر علیا) تجلیل و قدردانی شد.

این نابغه قرآنی با صبر، اراده و عشقی که به کلام‌الله مجید داشت، توانست با خط خود نسخه‌ای از قرآن را کتابت کند و موجب شادی و مسرت خانواده و مربیان خود شود.

موفقیت دختر مصری در حفظ و کتابت کل قرآن
خالد العضیمی، مربی و پدر مروه می‌گوید: او از کودکی شور و شوق فراوانی برای حفظ قرآن و احکام آن داشت. مروه از سنین پایین، مذهبی و مقید به نماز اول وقت بود، قرآن را به خوبی قرائت می‌کرد و بالاخره در سن کم توانست قرآن را با احکام و تجوید آن حفظ کند. علاوه بر این، مروه موفق شد در عرض 5 ماه، قرآن را به طور کامل با خط خودش به نگارش درآورد.
خالد مثل هر پدر دیگری به دخترش مروه افتخار می‌کند، چون فرزندی صالح تربیت کرده است. اما چیزی که بیشتر مایه افتخار او است این که پسران او هم علاقه دارند کل قرآن کریم را حفظ کنند.

موفقیت دختر مصری در حفظ و کتابت کل قرآن
مروه، الگویی ناب از دختری نابغه در حفظ قرآن و احکام تجوید است که توانسته است کل قرآن را به خط خود بنگارد و این موضوع مربوط به مهارت و توانایی او در حفظ آیات، تسلط بر احکام تجوید و عمل به قرآن است. او علاوه بر موفقیت‌های قرآنی، در زمینه تحصیل نیز از رتبه‌های علمی بی‌نصیب نبوده است و سال گذشته حائز رتبه اول تحصیلی در استان قنا شد.

انتهای پیام
captcha