اعطای اعتبار حمایتی به 35 مؤسسه قرآنی در سیستان و بلوچستان
کد خبر: 3930145
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۰
پورموسوی خبر داد:

اعطای اعتبار حمایتی به 35 مؤسسه قرآنی در سیستان و بلوچستان

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت استان سیستان و بلوچستان از اعطای مبلغ حمایتی یک میلیون تومان به 35 مؤسسه این استان خبر داد.

سیدمهدی پورموسویسیدمهدی پورموسوی، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت سیستان و بلوچستان، در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا، گفت: به دلیل وضعیت پیش‌آمده ناشی از شیوع کرونا، مؤسسات سطح استان دوره‌های خود را در نیمه دوم سال نیز به صورت نیمه‌حضوری و با اولویت فضای مجازی و استفاده از پیام‌رسان‌ها برگزار می‌کنند. 

وی با اشاره به مبلغ حمایتی یک میلیون تومانی و واریز آن به حساب 35 مؤسسه استان اظهار کرد: هر چند این مبلغ اندک مشکلات متعدد مؤسسات را برطرف نمی‌کند، اما به حساب 35 مؤسسه که گزارش فعالیت خود را ارائه داده بودند، واریز شد. اگر دیگر مؤسسات قرآنی استان تمایل به استفاده از این مبلغ را دارند، می‌توانند با ارائه گزارش از فعالیت و تکمیل فرم درخواست و در صورت داشتن شماره حساب به اسم مؤسسه و نبود مشکلات ثبتی، این مبلغ حمایتی را درخواست کنند. 

پورموسوی با ابراز گلایه از شورای توسعه فرهنگ قرآنی و وضع موجود فعالیت‌های قرآنی بیان کرد: با توجه به تشکیل اتحادیه واحد کشوری مؤسسات و تشکل‌ها، باید تمامی مساعدت‌ها از این طریق صورت گیرد، نه اینکه سازمان تبلیغات اسلامی به مؤسسات تحت نظر و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز به مؤسسات تحت نظرش کمک کند. 

وی با اشاره به اینکه تمامی این مساعدت‌ها و کمک‌های ایام کرونایی چه به مؤسسات، مربیان، پیشکسوتان قرآنی و خانه‎های قرآن باید از مجرای اتحادیه کشوری انجام شود، اظهار کرد: باید طی نامه‌ای به ادارات تبلیغات اسلامی و فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خواستار انجام اقدامات لازم در راستای هماهنگی بیش از پیش بخش دولتی با اتحادیه‌های استانی انجام شد. 

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه به استان‌های مرزی به دلیل محروم‎ بودن، نبود فضای درآمدی مناسب، نگاه ویژه‌تر شود، افزود: همدلی جمیع قرآنیان و اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، شورای توسعه فرهنگ قرآنی و سازمان دارالقرآن الکریم می‌تواند بخش مردمی را چابک‌تر کند.

انتهای پیام
captcha