صداوسیما پرنفودترین رسانه کشور است/ «سنن‌النبی» باید ستون برنامه‌سازی ما در رادیو باشد
کد خبر: 3930150
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۶
معاون صدا در مراسم افتتاحیه رادیو وحدت:

صداوسیما پرنفودترین رسانه کشور است/ «سنن‌النبی» باید ستون برنامه‌سازی ما در رادیو باشد

مراسم افتتاحیه رادیو وحدت با حضور علی بخشی زاده معاون صدا، حجت الاسلام موسوی مقدم قائم مقام سازمان صداوسیما، حجت الاسلام شهریاری دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی و جمعی از مدیران و هنرمندان رادیو برگزار شد.

به گزارش ایکنا، آیین افتتاحیه رادیو وحدت ظهر امروز 28 مهرماه در استودیو شماره یک، ساختمان شهدای رادیو برگزار شد. در این مراسم علاوه بر بخشی زاده معاون صدا، حجت‌الاسلام موسوی مقدم؛ قائم مقام سازمان و حجت‌الاسلام شهریاری؛ دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی و جمعی از مدیران و هنرمندان رادیو نیز حضور داشتند.


در ابتدا علی بخشی‌زاده؛ معاون صدا با اشاره به آیه ۶۳ سوره آل عمران، «قل یا اهل الکتاب تعالوا...» گفت: در این آیه آنچه آمده دایره مخاطب را از مذاهب فراتر کرده و می‌فرمایند قل یا اهل الکتاب؛ یعنی از اهل کتاب می‌خواهند که به ریسمان الهی چنگ بزنند.
وی افزود: صدا و سیما بزرگترین و پرنفودترین رسانه کشور است که مدار حرکت خود را بر اساس ارزش‌های دین اسلام قرار داده و طبیعی است که کارکرد این رسانه با رسانه‌های دیگر متفاوت است. کارکردهای رسانه اطلاع رسانی، آموزش و سرگرمی است اما مقوله وحدت یک کارکرد متفاوت دارد؛ وحدتی که پیرامون وجود مبارک پیامیر شکل می‌گیرد.


معاون صدا: کتاب سنن النبی باید ستون برنامه‌سازی ما در رادیو باشد


بخشی زاده اظهار کرد: در سازمان صدا و سیما رادیو یک رسانه جریان ساز است و وقتی حرکتی آغاز می‌شود سایر معاونت‌ها پای کار می‌آیند. وحدت امروز برای ما مسیر است و رادیو با چالاکی این موضوع را در دستورکار قرار داده و به صورت عقلانی و فنی به وحدت نگاه می‌کند. خواهش می‌کنم کتاب سنن النبی علامه طباطبایی ستون برنامه سازی ما قرار بگیرد. این کتاب پر از ایده است که باید هنرمندانه به آن پرداخت. با زبان هنر و زبان نمایش در رادیوهای مختلف مانند رادیو فرهنگ و پیام و به صورت اختصاصی با ریتم تند، موسیقی متناسب و استفاده از کارشناسان مبرز به این موضوع بپردازند.
وی سپس با اشاره به بخشی از متن کتاب سنن النبی به صفات والای پیامبر اکرم اشاره کرد: حضرت امیر می‌فرماید بر شما باد اخلاق وصفات پیامبر و حتی اگر مقداری از این صفات پیامبر را بگیرید یهتر از این است که هیچ بهره‌ای از آنها نبرید. پیامبر دائما متفکر بود، خلقش نرم بود، کسی را تحقیر نمی‌کرد، دنیا و نایملات هرگز او را آزار نمی‌داد. خنده‌اش تبسم بود، با مردم انس می‌گرفت و آنان را از خود دور نمی‌کرد افراط و تفریط نمی کرد و در انجام وظیفه به هیچ وجه کوتاهی نمی کرد. در مجالس جایگاه خاص برای خود بر نمی‌گزید. بر جمعی که وارد می‌شد در جای خالی می‌نشست. هرکس که برای رفع نیاز رجوع می‌کرد نیازش را برآورده می‌کرد. مردم اورا همچون پدری دلسوز و مهربان می‌پنداشتند. مجلسشان، مجلس بردباری و حیا و صداقت بود، نفس خود را از جدال، پرحرفی و سخنان غیرضروری پرهیز می‌داد، در پی لغزش‌های مردم نبود، سخن نمی‌گفت مگر در جایی که امید صواب در آن بود.به آرامی و متانت گام بر می‌داشت. کلامش مختصر، جامع، آرام و شمرده بود. در برابر مشکلات شکیبا بود و لحظه‌ای از عمر با برکت خود را بیهوده نمی‌گذرانید.


رادیو وحدت منشاء خیر و برکت


در ابتدای این مراسم، مهدی مسعودی مدیر رادیو وحدت در سخنان کوتاهی ضمن خوشامدگویی گزارش کوتاهی از روند شکل گیری و اهداف این رادیو بیان کرد.
مسعودی با بیان اینکه اصولی را در این رادیو رعایت کرده ایم که مبتنی بر فرمایشات مقام معظم رهبری است،تصریح کرد:وحدت تاکتیک سیاسی نیست بله جزو اصول است.
مسعودی با اشاره به برنامه های مختلف این رادیو ادامه داد:«امت رسول الله»یکی از برنامه ها در حوزه بین الملل است که با علمای بزرگ جهان در اقصی نقاط دنیا ارتباط برقرار می کند.
وی در پایان اظهار امیدواری کرد :که این رادیو منشأ خیر و برکتی برای کشور باشد.
رئیس مجمع تقریب مذاهب اسلامی: ولایت الهی، تنها محور وحدت جهان است
در ادامه، حجت الاسلام دکتر شهریاری دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی گفت: از مدیران محترم صداوسیما به ویژه حجت الاسلام موسوی مقدم و بخشی زاده تقدیر ویژه دارم و همزمانی شروع ماه ربیع و آغاز مدیریت ایشان در معاونت صدا را به فال نیک می‌گیرم.
وی اظهار کرد: ولایت الهی، تنها محور وحدت جهان است. ولایت الهی به معنی سرپرستی مطلق او به همه مخلوقات است. در سایه ولایت او بهشت و جهنم آفریده شده است.در سایه ولایت او ما نفس می‌کشیم و رزق و روزی داریم.
او افزود: خداوند برای ملموس ساختن این ولایت ریسمانی از آسمان آویخته و امر کرده که به این حبل الهی تمسک بجوییم تا بتوانیم سرپرستی او را بپذیریم. واعتصموا بحبل الله جمیعا... اگر این ریسمان متکثر بود موجب تفرق بود، اما چون ریسمان واحد است موجب وحدت می‌شود. خداوند به ما امر کرده که همه با هم به این ریسمان چنگ بزنیم تاکید شده است که هم افزایی داشته باشیم. این یک تکلیف جمعی است و نه فردی. این یک تکلیف واحد برای اجتماع متعدد است.
شهریاری اظهار کرد: حبل الهی چیست؟ این همان سنت نبوی است و مسیری است که حضرت محمد (ص) برای امت اسلامی ترسیم کرده که زیر این چتر باشید. این یک تکلیف جمعی است. تفرقه کار دشمن و شیطان است که قسم خورده انسان‌ها را جدا کند و نگذارد زیر این چتر باشند.
اختلاف با تفرقه متفاوت است/ باید میدان اختلافات را مدیریت کرد تا به تفرقه نرسد
وی افزود: اختلاف با تفرقه متفاوت است، باید میدان اختلافات را مدیریت کرد تا منجر به تفرقه نشود. اولین راه، رعایت ادب اختلاف است. جدال احسن و گفتمان مودبانه اولین قدم در این مسیر است.در مقابل،شیطان و دشمن ترویج توهین و ناسزاگویی می‌کند. گفتگوی حضرت موسی و فرعون در قرآن کریم نمونه خوبی در این زمینه است.
او بیان کرد: نکته دوم این است که باید به عقلانیت حکیمانه دعوت کنیم. عقلانی و دقیق حرف بزنیم، مستدل و مستند حرف بزنیم. یکی از مشکلاتی که در جهان داریم جهل است که باید زدوده شود. سوم،باید از منازعه بپرهیزیم.چون انرژی ما را از کارهای اصلی باز می‌دارد.کار اصلی چیست؟خداوند در قران می‌فرماید برای این که در کنار رسول خدا باشید و دچار تفرقه نشوید، با کفاری که به تو ظلم می‌کنند به شدت برخورد کنید و رحما بینهم باشید.
شهریاری: افزود ما اگر می‌خواهیم زیر چتر وحدت نبوی باشیم باید این دو شرط را رعایت کنیم. رادیو وحدت هم باید این دو شرط را سرلوحه خود قرار دهد یعنی هم دشمن شناس باشیم و هم با برادران مسلمان خود مهربان باشیم. رادیو وحدت باید مقدمات گفتمان امت واحده را فراهم کند تا همه مسلمانان به سمت این گفتمان حرکت کنند.


رادیو وحدت ندای وحدت امت اسلامی است


حجت الاسلام و المسلمین موسوی مقدم طی سخنانی گفت: راه اندازی رادیو وحدت به موقع بوده است که با تولید برنامه های خوب می تواند مورد توجه مخاطبان قرار بگیرد.رادیو وحدت ندای وحدت امت اسلامی و پرچم دار این وحدت است.
وی ادامه داد: رادیو وحدت می تواند بسیاری از بحث های نظری را تبیین کند و مباحثی که شبهه ایجاد می کند را به بحث بگذارد و این شکافی که از ناحیه دشمن دامن زده می شود را پر کند.
اجرای نمایش رادیویی با موضوع وحدت و تقدیر از همسر و خانواده شهید حسین علیمرادی که از جهادگران عرصه خدمت به مناطق محروم سیستان و بلوچستان و منطقه دشتیاری از بخش‌های دیگر این مراسم بود.
گفتنی است رادیو وحدت روی موج اف ام ردیف ۹۵ و نیم مگاهرتز قابل دریافت است.

انتهای پیام
captcha