مهاجرت از «اینورکلاید» اسکاتلند به دلیل نبود مسجد
کد خبر: 3930269
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۲

مهاجرت از «اینورکلاید» اسکاتلند به دلیل نبود مسجد

تعدادی از مسلمانان افغان، شهر اینورکلاید اسکاتلند را به دلیل نداشتن مسجد، عدم امکان انجام فرایض دینی مشترک و نبود مبلغ مسلمان ترک کردند.

به گزارش ایکنا به نقل از Herald Scotland، براساس اعلام شورای محلی شهر اینورکلاید در اسکاتلند، حدود 18 خانواده مسلمان افغان از این منطقه خارج شده‌اند كه یكی از مهمترین دلایل آن نبود مسجد است. در نتیجه هیچ مبلغی برای تربیت دینی فرزندان این خانواده‌ها وجود ندارد.

گزارشی دیگر حاکی است: این گروه از مهاجران مسلمان گفته‌اند دسترسی کمی به گوشت حلال ارزان قیمت وجود دارد. دلایل دیگر این خانواده‌ها برای ترک این شهر، تمایل به زندگی در نزدیکی یک جامعه بزرگ افغان، دوستان یا خانواده و همچنین دسترسی به فرصت‌های شغلی بیشتر است.

این منطقه از مارس 2015 پذیرای مهجران افغان و از نوامبر 2015 پذیرای خانواده‌های سوری بوده است.

با این همه شورا محلی ادعا کرده که اینورکلاید در اسکان مجدد آوارگان سوری چنان موفق بوده است که افراد بیشتری در حال آمدن به این منطقه از سرتاسر بریتانیا و اروپا هستند. در بخش دیگری از این گزارش آمده که در مجموع 55 خانواده پناهنده در اینورکلاید اسکان داده شده‌اند و در حالی که خانواده‌های افغان این شهر را ترک کرده‌اند، هیچ خانواده سوری درخواست مهاجرت از این شهر نداشته است.

اینورکلاید شهری بندری در جنوب شرقی اسکاتلند است که در حدود 81 هزار نفر جمعیت دارد.

انتهای پیام
captcha