تفاهم‌نامه اوقاف و استانداری البرز در زمینه اقتصاد مقاومتی و بهره‌وری موقوفات
کد خبر: 3930341
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۴

تفاهم‌نامه اوقاف و استانداری البرز در زمینه اقتصاد مقاومتی و بهره‌وری موقوفات

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه و استاندار استان البرز در زمینه اقتصاد مقاومتی و بهره‌وری اقتصادی موقوفات در استان البرز تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سید مهدی خاموشی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه و عزیزالله شهبازی، استاندار البرز در زمینه اقتصاد مقاومتی و بهره‌وری اقتصادی موقوفات در استان البرز تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.
 
حجت‌الاسلام علی دشتکی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز، در حاشیه مراسم امضای این تفاهم‌نامه همکاری گفت: در رویکرد جدید مدیریتی سازمان اوقاف و امور خیریه به‌منظور استفاده از ظرفیت‌های موقوفات در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی و بهره‌ور کردن موقوفات برنامه‌ریزی‌های متعددی صورت گرفته است.

وی ادامه داد: بر همین اساس برای استفاده از ظرفیت موقوفات و همچنین ظرفیت‌های قانونی و تسهیلاتی که برای امور این‌چنینی در اختیار دولت است طبق هماهنگی انجام‌شده تفاهم‌نامه‌ای میان سازمان اوقاف و استانداری استان البرز به امضا رسید که طرح‌های عمده اقتصاد مقاومتی با اولویت به‌کارگیری، حمایت و پشتیبانی از شرکت‌های دانش‌بنیان در استان البرز در حوزه‌های زراعی، باغداری و ساخت‌وساز و مسکن مهم‌ترین محور‌های آن بوده است.

دشتکی گفت: بر اساس این تفاهم‌نامه ما ظرفیت موقوفات را در راستای تحقق فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر اقتصاد مقاومتی احصا می‌کنیم. همان‌طور که می‌دانید در برنامه ششم حدود ۳/۸ درصد رشد اقتصادی باید از بهره‌وری حاصل شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز در پایان تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی و بهره‌ور کردن موقوفات محور اصلی این تفاهم‌نامه است که ما ظرفیت هامان را در قالب طرح‌های اقتصادی و دانش‌بنیان ارائه می‌دهیم. استانداری البرز هم آن ظرفیت‌های قانونی را که در اختیارشان است ازجمله صدور مجوز‌ها و هماهنگی‌های بین بخشی و فرابخشی و ارائه تسهیلات لازم برای سرمایه‌گذارانی که می‌خواهند وارد حوزه موقوفات شوند، فراهم می‌کند.
انتهای پیام
captcha