آغاز بیست و دومین هفته ملی قرآن در الجزایر
کد خبر: 3930358
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۰

آغاز بیست و دومین هفته ملی قرآن در الجزایر

بیست و دومین هفته ملی قرآن کریم الجزایر از روز گذشته، 28 مهرماه، با حضور وزیر اوقاف این کشور در شهر «مستغانم» آغاز شد.  

به گزارش ایکنا؛ به نقل از الخبر، فعالیت‌های هفته ملی قرآن کریم الجزایر همزمان با سالروز ولادت حضرت رسول اکرم(ص) و شصت و ششمین سالگرد انقلاب الجرایر با حفظ پروتکل‌های بهداشتی برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا، در شهر مستغانم الجزایر آغاز شد.
 
در این هفته مسابقات ملی قرآن کریم در سه رشته حفظ کل قرآن همراه با تجوید و تفسیر مفردات دو سوره اسراء و کهف، حفظ کل قرآن همراه با تجوید و ترتیل برای حافظان سالمند و حفظ کل قرآن برای حافظان کم سن و سال برگزار می‌شود.
 
در این مسابقات 130 متسابق مرد و زن از استان‌های مختلف الجزایر با یکدیگر رقابت می‌کنند و در رقابت‌های نهایی این مسابقات، 15 متسابق از هر رشته برگزیده خواهند شد.
 
یوسف بلمهدی، وزیر امور دینی و اوقاف الجزایر در مراسم آغاز هفته ملی قرآن گفت: هفته ملی قرآن کریم الجزایر از شهروندان می‌خواهد که به توان خود اطمینان داشته باشند و از اندیشه‌های منفی دوری کنند. جوانان الجزایری نیز قادر به تغییر جامعه خود خواهند بود.
 
وی در خصوص آموزش‌های قرآنی در الجزایر گفت: آموزش‌های قرآنی مورد توجه دولت است و در روزهای آینده مژده‌ای در خصوص رسیدگی به حافظان و معلمان قرآن کریم ارائه خواهد شد.
انتهای پیام
captcha