بازتاب تعویض پرچم بارگاه رضوی در صفحات معارفی رسانه‌ها
کد خبر: 3930365
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۹

بازتاب تعویض پرچم بارگاه رضوی در صفحات معارفی رسانه‌ها

«تعویض پرچم بارگاه ملکوتی امام هشتم» از جمله رویدادهایی است که امروز 29 مهرماه بیشترین بازنشر را در صفحات معارفی رسانه‌ها داشته است. در این خبر آمده است: پرچم بارگاه ملکوتی امام رضا پس از دو ماه عزاداری در ماه‌های محرم و صفر، در سومین روز از ماه ربیع‌الاول تعویض شد و نقاره‌خانه حرم مطهر رضوی نیز شروع به نواختن کرد.

بازتاب تعویض پرچم بارگاه رضوی در صفحات معارفی رسانه‌ها

به گزارش ایکنا، صفحات معارفی رسانه‌ها امروز 29 مهرماه بیش از هر خبر دیگری به تعویض پرچم بارگاه رضوی پرداخته‌اند. خبرگزاری فارس مشروح مطالب مطرح شده در برنامه شب گذشته «بدون توقف» را بازنشر داده است. خبرگزاری تسنیم نیز از تعطیلی اجلاس هیئت‌های اندیشه‌ورز قرآنی به علت گسترش شیوع ویروس کرونا خبر داده است.

ایسنا برگزیدگان ششمین دوره اعطای جایزه‌ دکتر «رضا داوری‌اردکانی» را معرفی کرده و ایبنا نیز خبر انتشار ترجمه کتاب «من و کتاب» نوشته مقام معظم رهبری خبر به زبان «تامیل» را منتشر کرده است. ایرنا، میزان و باشگاه خبرنگاران جوان نیز هر کدام با انتشار یک خبر صفحات معارفی خود را به روزرسانی کرده‌اند. در ادامه صفحات معارفی رسانه‌ها را مرور می‌کنیم.

فارس

صفحه قرآن و فعالیت‌های دینی خبرگزاری فارس صحبت‌های مطرح شده از برنامه «بدون توقف» شبکه سه سیما که با موضوع روابط دختر و پسر بوده، گزارشی منتشر کرده است و بخش زیادی از آن را به صحبت‌های «امیرحسین بانکی‌پور» مدرس دانشگاه و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اختصاص داده است. وی در صحبت‌های خود با اشاره به اینکه در جامعه‌ای زندگی می‌کنیم که به طور متوسط ۳۰ تا ۴۰ درصد رضایت زناشویی در خانواده‌ها وجود دارد، اظهار کرده است: «حالا می‌خواهیم مدلی تعریف کنیم که این جامعه به خیانت دست نزده و روابط سردتر نشود و روابط فرازناشویی پیش نیاید، پس می‌گوییم شما همسرت که هست با خانم و آقایان دیگر هم راحت باش، خوب فرد وقتی مقایسه می‌کند که من وقتی سرم درد می‌کند منشی‌ام خیلی بهتر از همسرم به من رسیدگی می‌کند و بیشتر هوای من را دارد یا خانمم آن جذابیتی که باید برای من داشته باشد، ندارد، اما مثلاً منشی‌ام دارد، یا مثلا خانم می‌گوید آنقدر که همکارم برای شخصیت من احترام قائل است، شوهر خودم نیست، آنقدر که همکارم مرا درک می‌کند، همسرم درکم نمی‌کند، این مقایسه‌ها را می‌خواهید چه کار کنید. نمی‌گویم راه‌حلش این است کسی که ازدواج می‌کند با هیچ‌کس رابطه معمولی هم نداشته باشد، اما افراط و تفریطی هم رفتار نکرده و بی‌محابا در رابطه نباشیم».

فارس در خبر دیگری از تعویض پرچم حرم حضرت امام رضا(ع) خبر داده و در ادامه تلاوت ترتیل صفحه ۵۱۸ قرآن کریم شامل آیات ۱ تا ۱۵ سوره مبارکه «ق» باصدای مرحوم منشاوی را بارگذاری کرده است.

این خبرگزاری همچنین در گفت‌وگو با معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه به موضوع برگزاری مجازی همایش یاوران وقف نیز اشاره کرده است. حجت‌الاسلام والمسلمین عادل در این گفت‌وگو از برگزاری همایش یاوران وقف به‌صورت محدود و مجازی خبر داده و گفته است: «در حاشیه این همایش از سند ارتقای فرهنگ وقف، فراخوان همایش وقف و سلامت و کتابخانه تخصص مجازی وقف رونمایی خواهد شد».

تسنیم

صفحه دین، قرآن و اندیشه خبرگزاری تسنیم در یکی از خبرهای امروز خود از تعویق زمان برگزاری اجلاس هیئت‌های اندیشه‌ورز قرآنی خبر داده است. بر اساس آنچه در این خبر آمده، افزایش شیوع ویروس کرونا عامل اصلی این تعویق بوده است.

تسنیم همچنین از برگزاری مراسم افتتاحیه راه‌اندازی 200 کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم در 200 بقعه شاخص کشور خبر داده است. این مراسم روز چهارشنبه 30 مهرماه با حضور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه و در امامزاده صالح(ع) تهران برگزار می‌شود. بر اساس این طرح، 200 بقعه در سراسر کشور به صورت هفتگی میزبان کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم خواهند بود. در این طرح هر قاری به مدت 20 دقیقه به تلاوت قرآن کریم می‌پردازد و در ادامه هم تفسیر آیات تلاوت شده به مدت 20 دقیقه برای مردم تشریح می‌شود.

«حجت‌الاسلام رفیعی: افزایش سقط جنین مصداق بارز بازگشت به جاهلیت است»، «بانو طوبی کرمانی نماد زن ایرانی عفیف و اجتماعی است / جمله‌ای از سردار قاسم سلیمانی که سرلوحه رفتار او بود»، «معجزه‌ای از کرامت اخلاقی لوط نبی» و «چرا غیبت در قرآن کریم، به خوردن گوشت برادر مرده تمثیل شده است؟» از دیگر عناوین خبری منتشر شده در صفحه دینف قرآن و اندیشه خبرگزاری تسنیم در روز 29 مهرماه است.

ایسنا

صفحه دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران امروز گفت‌وگویی از معاون فرهنگی هنری ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد را منتشر کرده است. سعید سعادتی در این گفت‌‌وگو از برگزاری طرح ملی ایران قوی با هدف تحقق منویات مقام معظم رهبری در عرصه حفظ هویت اسلامی و انقلابی خبر داده و گفته است: این طرح در قالب ۴۰ عنوان برنامه در کانون‌های فهمای سراسر کشور برگزار می‌شود.

این خبرگزاری در خبر دیگری از برگزاری ششمین دوره اعطای جایزه‌ دکتر «رضا داوری‌اردکانی» خبر داده است. بر اساس آنچه در این خبر آمده است: «دو رساله‌ «بررسی و تحلیل خودفهمی در پدیدارشناسی هرمنوتیکی هیدگر و ریکور» نوشته «سیده‌اکرم برکاتی» و «نقد دیالکتیک در فلسفه‌ی هگل از منظر فلسفه‌ی ادبی در اندیشه‌ی کی‌یرکگور» نوشته‌ «محمدهادی حاجی‌بیگلو» به عنوان رساله‌ برگزیده انتخاب شدند».

خبرگزاری دانشجویان ایران در ادامه خبرهای امروز خود گزارش تصویری از آیین تعویض پرچم گنبد حرم امام رضا(ع) منتشر کرده است. این کار در روز 29 مهرماه و مصادف با سومین روز از ماه ربیع‌الاول صورت گرفته است.

ایبنا

خبرگزاری کتاب ایران در صفحه دین و اندیشه از انتشار ترجمه «تامیلی» کتاب «من و کتاب» نوشته مقام معظم رهبری خبر داده و در ادامه برگزیدگان ششمین دوره جایزه «داوری اردکانی» را معرفی کرده است. برگزاری مراسم بزرگداشت «مهدی بیانی» اولین رئیس کتابخانه ملی از دیگر خبرهای منتشر شده در صفحه دین و اندیشه خبرگزاری کتاب در روز 29 مهرماه است.

این خبرگزاری در ادامه خبرهای خود یادداشتی از حجت‌الاسلام‌ «سیدابوالقاسم حسینی»، عضو هیئت علمی دانشگاه و مدرس عرصه ویراستاری به مناسبت درگذشت «لاله بختیار» را منتشر کرده است. حسینی در این یادداشت به زندگی و آثار مرحوم لاله بختیار پرداخته و وی را از محققان برجسته «سنت‌گرا» در هنر ایران و اسلام معرفی کرده است.

خبرگزاری کتاب ایران در بین خبرهای امروز خود و به مناسبت نزدیک شدن به هفته وحدت کتاب «وحدت اسلامی از دیدگاه قرآن و عترت را مورد بررسی قرار داده است. در بخشی از این گزارش می‌خوانیم: «کتاب «الوحده الاسلامیه من منظور الثقلین» با عنوان «وحدت اسلامی از دیدگاه قرآن و عترت» است که به قلم شهید آیت‌الله سیدمحمدباقر حکیم(ره) نگاشته شده است. نویسنده با نیم‌نگاهی به تحولات معاصر، به موضوع خطیر وحدت اسلامی از منظر قرآن و عترت نگریسته است. واقع‌نگری و دردمندی، ویژگی‌هایی است که در تحلیل‌های کتاب حاضر به چشم می‌خورد و نشان می‌دهد مؤلف معتقدانه و به مثابه ضرورتی دیرپا به موضوع وحدت اسلامی نگریسته است».

«کتابی که صد منبع موثق تاریخی را برای اثبات خلیج فارس معرفی می‌کند»، «کمتر از ۲درصد موقوفات مربوط به «وقف قرآنی» است»، «چرا ارتباط روان‌شناسی و فلسفه گریزناپذیر بوده است؟»، «مفهوم نهاد پادشاهی در ایران باستان و شناخت سیر تاریخی ایران‌زمین»، «اقتصاد سیاسی انسانی در پیوند صنعت با زراعت شکل می‌گیرد/ نقش کارخانجات بزرگ در گسترش فقر»، «خواست خداوند محقق می‌شود» از دیگر عناوین خبری منتشر شده در صفحه دین و اندیشه خبرگزاری کتاب ایران است.

ایرنا

خبرگزاری جمهوری اسلامی صفحه قرآن و معارف را با انتشار یک مطلب خبری تا زمان تهیه این گزارش(ساعت 14) به روزرسانی کرده است. در این خبر که با تیتر «کاروان وحدت در شش استان برنامه دارد» منتشر شده، به افتتاح رادیو وحدت و برنامه‌های این رادیو در هفته وحدت پرداخته شده است. «مهدی مسعودی» مدیر رادیو وحدت در این خبر به خبرنگار معارف ایرنا گفته است: «برنامه کاروان وحدت از شب ۱۲ ربیع الاول از استان سیستان و بلوچستان آغاز به کار می‌کند که عصرها بر روی آنتن زنده برنامه دارد و به طور همزمان بر روی آنتن رادیو جوان نیز پخش می‌شود».

باشگاه خبرنگاران جوان

صفحه قرآن و عترت باشگاه خبرنگاران جوان تنها مطلب خبری منتشر شده امروز را به حدیثی از امام رضا(ع) درباره خودشناسی اختصاص داده است. در این حدیث آمده است: «أفضَلُ العَقلِ مَعرِفَةُ الإنسانِ نَفسَهُ. برترین خرد، خودشناسى انسان است».

میزان

خبرگزاری میزان تنها خبر منتشر شده در صفحه دین و اندیشه را به خبر تعویض پرچم بارگاه رضوی اختصاص داده است. در این خبر آمده است: «پس از پایان ماه صفر و در سومین روز از ماه ربیع‌الاول پرچم سبز رضوی بر فراز گنبد منور «امام رضا(ع)» برافراشته شد. همچنین پس از دو ماه عزاداری در ماه‌های محرم و صفر در سومین روز از ماه ربیع‌الاول پرچم‌های سیاه حرم مطهر جمع‌آوری و همزمان صدای نقاره‌خانه حرم مطهر رضوی به گوش می‌رسد».

خبرگزاری مهر تا زمان تهیه این گزارش(ساعت 14) هیچ خبری را بر روی خروجی صفحه قرآن و متون دینی قرار نداده است.

انتهای پیام
captcha