صدور 880 حکم بازداشت اداری فلسطینیان از ابتدای سال جاری میلادی
کد خبر: 3930398
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۸

صدور 880 حکم بازداشت اداری فلسطینیان از ابتدای سال جاری میلادی

مرکز مطالعات اسرای فلسطین در گزارشی اعلام کرد که رژیم صهیونیستی از ابتدای سال جاری تاکنون 880 حکم بازداشت خودسرانه بدون تفهیم اتهام در حق اسرای فلسطینی صادر کرده است.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از خبرگزاری معا، مرکز مطالعات اسرای فلسطین اعلام کرد که دادگاه‌های نظامی رژیم صهیونیستی همچنان به توصیه سازمان اطلاعات این رژیم به صدور حکم بازداشت اداری (بازداشت بدون تفهیم اتهام) در حق فلسطینیان ادامه می‌دهند.

مرکز یاد شده افزود: بازداشت اداری یکی از انواع بازداشت‌های ظالمانه‌ای است که نظامیان صهیونیست در حق فلسطینیان انجام می‌دهند؛ بدین معنی که فرد بازداشت‌شده بدون تفهیم اتهام و محاکمه برای مدت ناشمخصی زندانی می‌شود.

مرکز مطالعات اسرای فلسطین تأکید کرد که رژیم صهیونیستی از ابتدای سال جاری تاکنون 880 حکم بازداشت موقت در حق اسرای فلسطینی صادر کرده است.

بازداشت اداری و بدون تفهیم اتهام به موجب قوانین بین‌المللی امری کاملاً غیرقانونی است، اما رژیم صهیونیستی به منظور اعمال فشار بر فلسطینیان و مجازات دسته‌جمعی آنان همچنان به این سیاست ادامه می‌دهد.

هم‌اکنون از حدود 4500 اسیر فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی، 380 اسیر تحت بازداشت اداری هستند و هنوز تفهیم اتهام نشده‌اند.

انتهای پیام
captcha