فعالان برتر پژوهشی دفاع مقدس و مقاومت تجلیل می‌شوند
کد خبر: 3930614
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۱
دبیر اجرایی جایزه سردار شهید سلیمانی خبر داد:

فعالان برتر پژوهشی دفاع مقدس و مقاومت تجلیل می‌شوند

دبیر اجرایی نخستین جایزه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: در این رویداد قرار است از چهره‌ها، مراکز و نیز ناشران برتر پژوهشی در حوزه دفاع مقدس در چهل سال گذشته تجلیل شود.

تجلیل از فعالان برتر پژوهشی دفاع مقدس و مقاومتبه گزارش ایکنا به نقل از مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس، حسن علایی فعال دبیر اجرایی اولین دوره دوسالانه انتخاب آثار برتر پژوهشی دفاع مقدس و مقاومت (جایزه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی) با اشاره به اینکه این دوسالانه وارد مرحله دوم خود شده است، گفت: مرحله اجرایی این رویداد، از جمع‌آوری کتاب‌ها و رساله‌های دکتری دفاع شده در سال‌های ۹۷ و ۹۸ گذشته و اکنون در مرحله دوم یعنی ارزیابی آثار قرار دارد.

وی با بیان اینکه در این رویداد فرهنگی در کنار ارزیابی و انتخاب کتاب‌های برتر پژوهشی دفاع مقدس و مقاومت و همچنین رساله‌های دکتری بنا داریم تا چند کار ویژه هم انجام دهیم، افزود: در این رویداد قرار است از چهره‌های برتر پژوهشی، مراکز و همچنین ناشرین برتر پژوهشی در حوزه دفاع مقدس در چهل سال گذشته تجلیل شود.

علایی فعال با تأکید بر تداوم این اقدام در دوسالانه‌های آتی، گفت: کسانی که تجلیل خواهند شد که از پژوهشگران پرکار و فعال هستند، همچنین کسانی که آثار متعدد پژوهشی دارند و یا کسانی که پژوهش‌های منحصربه‌فرد و تأثیرگذار تولید کردند، در این آیین تجلیل می‌شوند.

وی با اشاره به انتخاب و معرفی مجموعه‌های پژوهشی دفاع مقدس بیان کرد: بعضی از مراکز پژوهشی و ناشران به یک اثر پژوهشی اکتفا نکردند، بلکه آمدند در یک موضوعی مجموعه‌ای از کتاب‌ها را به‌طور سلسله‌وار منتشر کردند که با عنوان «مجموعه» شناخته می‌شود. بعضی از مراکز پژوهشی و انتشاراتی در طول چهل سال گذشته با موضوع دفاع مقدس مجموعه‌های خوبی ارائه کردند که قرار است در این دوسالانه به آن بپردازیم. 

علایی انتشار نظام موضوعات پژوهشی در حوزه دفاع مقدس را به‌عنوان کاری بزرگ در خلال برگزاری اولین دوره دوسالانه انتخاب آثار برتر پژوهشی دفاع مقدس و مقاومت مطرح کرد و گفت: مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس فهرستی از موضوعاتی که قابلیت پژوهش دارد را در این دوسالانه اعلام می‌کند تا مراکز پژوهشی، پژوهشگران، نویسندگان و ناشران انگیزه پیدا کنند و به دنبال این موضوعات بروند و این موضوعات را دستمایه پژوهش قرار دهند. 

دبیر اجرایی اولین دوره دوسالانه جایزه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی با اظهار به اینکه امیدواریم با انجام این سه کار عمده در کنار برگزاری انتخاب آثار پژوهشی به فراهم‌سازی بانک اطلاعات جامع پژوهش‌ها و پژوهشگران کمک کنیم، گفت: باوجود تعدد مراکز پژوهشی و پژوهشگرانی که در حوزه دفاع مقدس و مقاومت کار می‌کنند، اما هنوز ما نتوانسته‌ایم بانک جامعی را داشته باشیم. بار‌ها مواجه شدیم یک موضوع پژوهشی توسط چند مرکز پژوهشی یا چند پژوهشگر مورد بررسی و پژوهش قرار می‌گیرد در صورتی‌ که اگر یک بانک جامع اطلاعاتی باشد از دوباره‌کاری و اتلاف وقت جلوگیری می‌شود. یکی از حلقه‌های مفقوده پژوهش در حوزه دفاع مقدس و مقاومت عدم وجود بانک جامع اطلاعاتی است. 

انتهای پیام
captcha