افتتاح نیروگاه برق خورشیدی در آستان امامزادگان زید و قاسم(ع) ازنا
کد خبر: 3930654
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۸

افتتاح نیروگاه برق خورشیدی در آستان امامزادگان زید و قاسم(ع) ازنا

نیروگاه برق خورشیدی ۱۰۰ کیلوواتی امامزادگان زید و قاسم(ع) ازنا با حضور جمعی از مسئولان استان لرستان و ارتباط تصویری با رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه افتتاح شد.

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سیدمهدی خاموشی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه، در سخنانی گفت: این سازمان وظیفه مهمی برای خود قائل است که آن وظیفه خدمت‌رسانی به مردم است.

وی ادامه داد: این خدمت‌رسانی به مردم وجهه‌های مختلفی دارد. یکی از این وجهه‌ها این است که ما بتوانیم هزینه‌های کشور را کم کنیم و درآمد‌ها را افزایش دهیم. تلاش ما بر این است که بهره‌وری را در موقوفات بیشتر کنیم تا نفع آن به مردم برسد.

خاموشی افزود: انرژی سبز یا انرژی پاک یا انرژی خورشیدی یک موهبت است که خداوند متعال به ایرانم اسلامی هبه کرده است. در اروپا حدود ۱۰۰ الی ۱۲۰ روز بیش و کم در سال آفتاب دارند درحالی‌که ما در کشورمان قریب ۳۰۰ روز آفتاب داریم.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه یادآور شد: آفتاب انرژی بسیار پرقدرت و ارزانی در اختیار ما قرار می‌دهد. در سازمان اوقاف و امور خیریه یک اندیشه خوبی شکل گرفته که به چند سال گذشته برمی‌گردد که بر اساس آن در بقاع متبرکه‌ای که زمینه لازم را دارند نیروگاه برق خورشیدی با همکاری وزارت محترم نیرو و دیگر دست‌اندرکاران تأسیس می‌شود.

خاموشی تصریح کرد: امروز حدود بیش از ۵۰۰ مرکز در بقاع متبرکه ایجاد شده که یا به زیر بار رفته‌اند یا در حال تجهیزند. این انرژی بسیار ارزان و به‌صرفه است و امیدواریم به موقوفات به مردم و به جریان تولید انرژی در کشور کمک کند.

وی در پایان ضمن تقدیر و تشکر از دست‌اندرکاران تأسیس این نیروگاه گفت: سازمان اوقاف این افتخار را دارد که بتواند از دانش موجود در کشور استفاده وافر را ببرد.
انتهای پیام
captcha