عذرخواهی کمدین جوان به دلیل اهانت به رادیو قرآن مصر
کد خبر: 3930749
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۴

عذرخواهی کمدین جوان به دلیل اهانت به رادیو قرآن مصر

حمایت گسترده مردم مصر از رادیو قرآن این کشور، کمدین جوان مصری که به این رادیو اهانت کرده بود، را مجبور به عذرخواهی کرد.  

به گزارش ایکنا؛ به نقل از خبرگزاری آناتولی، محمد اشرف، کمدین جوان مصری روز دوشنبه هفته جاری (28 مهرماه) با انتشار ویدئویی در شبکه‌های اجتماعی به تمسخر گویندگان رادیو قرآن مصر که در کشورهای عربی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است، پرداخت.
 
به دنبال این اهانت، کاربران شبکه‌های اجتماعی با ایجاد هشتگ‌های #إذاعة_القرآن_الکریم و #ادعم_إذاعة_القرآن_الکریم (از رادیو قرآن کریم حمایت کن) تمسخر این کمدین را محکوم و از این اقدام انتقاد کردند.
 
تامر امین، خبرنگار مصری نزدیک به دولت، روز سه‌شنبه در یک برنامه تلویزیونی اعلام کرد که محمد اشرف باید به دلیل اهانت خود به رادیو قرآن کریم، از این رادیو عذرخواهی کند.
 
هیئت ملی رسانه‌های مصر نیز در بیانیه‌ای تأکید کرد که سازمان‌های دست‌اندرکار باید این فرد را به دلیل جسارت و گستاخی به رادیو قرآن کریم مجازات کنند.
 
در این بیانیه تأکید شد که رادیو قرآن مصر دارای جایگاه ویژه‌ای در قلب شنوندگان مصری و سایر شنوندگان جهان عرب است. لذا این شخص هرچه سریع‌تر باید به سزای عمل خود برسد.
 
وزارت اوقاف و دار الافتاء مصر نیز در دو بیانیه جداگانه انتشار این ویدئوی اهانت آمیز را محکوم کرده و نقش رادیو قرآن مصر را در نشر فرهنگ قرآن کریم ستودند.
 
با اوج گرفتن همبستگی مردم و مقامات مصری با رادیو قرآن این کشور، محمد اشرف در سخنانی که روز چهارشنبه، 30 مهرماه، از رسانه‌های محلی منتشر شد، گفت که فقط صدای گویندگان را تقلید کرده و قصد تمسخر نداشته است.
 
وی در این سخنان با اشاره به اینکه در معرض انتقادات بسیار قرار گرفته است، تأکید کرد: از همه کسانی که با این ویدئو به آنها اهانت کرده‌ام، عذرخواهی می‌کنم.
 
این کمدین مصری افزود: من به رادیو قرآن کریم بسیار احترام می‌گذارم و از آن قدردانی می‌کنم، من با صدای گویندگان این رادیو رشد یافته‌ام.
 
رادیو قرآن مصر در مارس 1964 میلادی تأسیس شد و قرائت‌های قاریان بزرگ و مشهور جهان را برای علاقه‌مندان پخش می‌کند؛ در این رادیو همچنین برنامه‌هایی با موضوع تفکر اسلامی پخش می‌شود و به دلیل پخش برنامه‌های قرآنی نزد بسیاری از مردم مصر جایگاه ویژه‌ای دارد.
انتهای پیام
captcha