شیوخ عشایر نینوا: هدف پروژه «اقلیم سنی» تجزیه عراق است
کد خبر: 3930778
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۱

شیوخ عشایر نینوا: هدف پروژه «اقلیم سنی» تجزیه عراق است

عضو «شورای شیوخ عشایر استان نینوا» در شمال غرب عراق درباره پروژه آمریکایی برای ایجاد «اقلیم سنی» هشدار داد و هدف نهایی این پروژه را تجزیه این کشور دانست.  

به گزارش ایکنا؛ به نقل از ایرنا، «احمد الحدیدی» عضو شورای شیوخ عشایر نینوا تأکید کرد که عشایر پروژه اقلیم سنی را که برخی از احزاب و شخصیت‌های سیاسی خواهان آن هستند، رد کرده و نمی‌پذیرند.
 
الحدیدی گفت: عشایر پروژه‌های سیاسی وارداتی که هدف از آن تضعیف و تقسیم کشور براساس نقشه‌های بین‌المللی است را رد می‌کنند.
 
وی افزود: شرم‌آور است که از ضعف اداری و سیاسی کنونی کشور بهره‌برداری شده و پروژه اقلیم اعلام شود که مقدمه‌ای برای پروژه‌های بین‌المللی با هدف تجریه و تقسیم عراق خواهد بود.
 
الحدیدی که امروز (پنجشنبه) با پایگاه خبری «المعلومه» عراق گفت‌وگو می‌کرد، ادامه داد: اگر بهانه شکست و ناکامی در مدیریت کشور است که باید گفت که احزاب سنی هم با قدرت در اداره کشور از سال 2003 میلادی سهیم بوده‌اند و مسئولیت‌های بزرگی داشته‌اند و از این رو، خودشان شریک اساسی در این شکست و ناکامی هستند.
 
یک منبع عشایری پیش از این فاش کرده بود که یک سری نشست‌ها و کنفرانس‌ها زیر نظر آمریکا در استان اربیل در شمال عراق برای تشویق همگان به منظور قبول تشکیل یک اقلیم سنی برگزار شده است.
 
وی گفته بود: تعدادی از شیوخ استان «الانبار» در این نشست‌ها و کنفرانس‌ها در استان اربیل و زیر نظر آمریکایی‌ها برای تبلیغ طرح تشکیل اقلیم سنی شرکت کرده‌اند. آمریکا بر این طرح در استان الانبار در غرب عراق برای تقسیم این کشور نظارت می‌کند.
 
این منبع افزوده بود: برخی از شیوخ شرکت کننده در نشست‌های یاد شده با این رویکرد مخالفت کرده و آن را توطئه پلید آمریکا برای تقسیم عراق به منظور دستیابی به اهدافی دانسته‌اند که مردم عراق به خوبی از آن آگاهند و با تقسیم کشورشان تحت هر عنوانی مخالف هستند.
 
به گفته این منبع، این نشست و کنفرانس‌ها در قالب سازمان‌های بشردوستانه وابسته به آمریکا تحت عنوان «وحدت ملت» برگزار ‌می‌شود، اما در باطن هدف از آن تقسیم عراق است.
 
در همین زمینه، «فاضل جابر الفتلاوی» نماینده عضو فراکسیون «صادقون» در پارلمان عراق دیروز خواستار مقابله با توطئه کسانی شد که دل به تقسیم عراق در مرحله پسا داعش بسته‌اند.
انتهای پیام
captcha