الازهر حمله به دو زن محجبه فرانسوی را محکوم کرد
کد خبر: 3930783
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۸

الازهر حمله به دو زن محجبه فرانسوی را محکوم کرد

الازهر مصر در بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن حمله به دو زن محجبه در پاریس، بر موضع ثابت خود در رد این‌گونه اقدامات وحشی‌گرانه تأکید کرد.  

به گزارش ایکنا؛ به نقل از عربی 21، الازهر مصر در بیانیه‌ای که در حساب رسمی این مرکز اسلامی در فیسبوک منتشر شد، هرگونه عملیات قتل و کشتار نسبت به هر یک از پیروان ادیان را محکوم کرد و از همگان خواستار رد تمام اقدامات تروریستی بدون در نظر گرفتن دین فرد جنایتکار یا قربانی شد.
 
الازهر تأکید کرد: دوگانگی در برخورد با اقدامات تروریستی باعث ایجاد تنش در میان پیروان ادیان شده و انگیزه‌های تروریسم را افزایش خواهد داد.
 
یکشنبه گذشته (27مهرماه) دو زن مسلمان الجزایری‌تبار در نزدیکی برج ایفل در پاریس، با چاقو هدف حمله دو زن سفید‌پوست قرار گرفتند.
 
پلیس فرانسه اعلام کرد که دو زن مشکوک را در خصوص این قتل دستگیر کرده است. گفته می‌شود قربانیان این حادثه یک زن ۴۹ ساله و یک زن جوان‌تر به نام‌های «کنجا» و «عامل» و الجزایری‌تبار هستند که در هنگام وقوع این حادثه، یکی از آنها روبنده داشت.
 
آن دو زن سفیدپوست قاتل در حالی که فریاد می‌زدند «عرب‌های کثیف به خانه خود بازگردید» با چاقو به آن دو زن مسلمان حمله کردند.
 
شمار اقلیت مسلمان فرانسه به بیش از 5 میلیون نفر می‌رسد و مورد حملات بسیاری از سوی دولت و نژادپرستان قرار می‌گیرند.
انتهای پیام
captcha