اعلام رسمی عادی‌سازی روابط میان سودان و رژیم صهیونیستی
کد خبر: 3930895
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۰

اعلام رسمی عادی‌سازی روابط میان سودان و رژیم صهیونیستی

سران آمریکا، اسرائیل و رژیم صهیونیستی، امروز، دوم آبان‌ماه، با صدور بیانیه مشترکی، توافق رسمی خارطوم و تل‌آویو برای عادی‌سازی روابط را اعلام کردند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه خبری «روسیا الیوم»، این بیانیه مشترک پس از تماس چهارجانبه تلفنی میان دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، عبدالفتاح برهان، رئیس شورای حاکمیتی سودان، عبدالله حمدوک، نخست‌وزیر دولت انتقالی سودان و بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی صادر شد.
  
بیانیه مشترک سران آمریکا، رژیم صهیونیستی و سودان بر توافق اسرائیل و سودان بر عادی‌سازی روابط تأکید کرده است.
 
در این بیانیه آمده است که واشنگتن گام‌هایی برای حفظ حق حاکمیت سودان و همکاری با دیگر شرکا برای کاهش بدهی‌های سودان اتخاذ خواهد کرد.

ترامپ، برهان، حمدوک و نتانیاهو در گفت‌وگوهای امروز آنچه مسأله پیشرفت تاریخی سودان به سمت دموکراسی و پیشبرد صلح در منطقه خواندند را مورد بحث و مناقشه قرار دادند.
 
در این بیانیه مشترک آمده است که این توافق‌نامه ایجاد روابط اقتصادی و تجاری میان اسرائیل و سودان با تمرکز اولیه بر کشاورزی را فراهم می‌کند.

در همین راستا، ترامپ با بیان اینکه طی ماه‌های اندکی کشورهای عربی به توافق‌های سازش خواهند پیوست، گفت: مطمئن هستم که عربستان به زودی به سازش خواهد پیوست.
 
وی مدعی شد که ۵ کشور دیگر خواستار پیوستن به توافق با رژیم صهیونیستی هستند.
انتهای پیام
captcha