تشییع پیکر مفتی دمشق در مسجد جامع اموی/ پیام تسلیت شخصیت‌های جهان اسلام
کد خبر: 3930896
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۶

تشییع پیکر مفتی دمشق در مسجد جامع اموی/ پیام تسلیت شخصیت‌های جهان اسلام

پیکر مفتی دمشق امروز، دوم آبان‌ماه، با مشارکت محمد عبدالستارالسید، وزیر اوقاف سوریه به نمایندگی از بشار اسد، رئیس‌جمهور این کشور در مسجد جامع اموی این شهر تشییع شد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه(سانا)، پیکر شیخ محمد عدنان الافیونی، مفتی دمشق که بر اثر انفجار تروریستی در منطقه «قدسیا» در ریف دمشق به شهادت رسید، امروز در میان جمع باشکوه مردم دمشق و با حضور نماینده بشار اسد، رئیس‌جمهور این کشور تشییع شد.
 
مراسم تشییع پیکر مفتی دمشق امروز با مشارکت محمد عبدالستارالسید وزیر اوقاف سوریه به نمایندگی از بشار اسد رئیس‌جمهور این کشور در مسجد اموی برگزار شد.
 
وزیر اوقاف سوریه در این مراسم گفت: «شهدا با خون و جان خود، عزت، کرامت و عظمت وطن را نگاشتند. همانگونه که دیدیم پیشتر نیز مرحوم محمد سعید رمضان البوطی و بیش از 70 تن دیگر از علما، اندیشمندان و روحانیون مسلمان و مسیحی هدف قرار گرفتند که همه آنها در راه وطن جان باختند».
 
پیام تسلیت احزاب و شخصیت‌های جهان اسلام
 
شیخ علی الخطیب، نایب رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان ضمن تسلیت شهادت مفتی دمشق، تأکید کرد: ترور شیخ الافیونی یک اقدام تروریستی است كه هدف آن برهم زدن ثبات و امنیت منطقه است.

وی ادامه داد: جنایات تروریست‌های تکفیری هرگز نمی‌تواند مانع از عزم و اراده سوری‌ها شود.
 
جبهه عمل اسلامی در لبنان نیز با صدور بیانیه‌ای جنایت تروریستی که منجر به شهادت شیخ محمدعدنان الافیونی مفتی دمشق و حومه آن شد را با شدیدترین عبارات محکوم کرد.
تشییع پیکر مفتی دمشق در مسجد جامع اموی/ پیام تسلیت شخصیت‌های جهان اسلام
در این بیانیه آمده است: این اقدام ناجوانمردانه، علما را از گفتن حقیقت و مقابله با افکار تروریستی و اقدامات تکفیری باز نخواهد داشت.

جبهه عمل اسلامی لبنان در بیانیه خود بر لزوم مبارزه با تروریسم تکفیری و همچنین مبارزه تروریسم صهیونیستی که سرزمین‌ها و اماکن مقدس را اشغال کرده است، تأکید کرد.

وزارت اوقاف سوریه، شامگاه پنجشنبه شب اعلام کرد که «شیخ محمد عدنان الافیونی»، مفتی دمشق بر اثر انفجار تروریستی به شهادت رسید.
 
شیخ الافیونی از علمای بزرگ سوریه و جهان اسلام و عضو شورای علمی و فقهی وزارت اوقاف سوریه و مفتی دمشق و حومه آن بود. وی همچنین ناظرکل مرکز بین‌المللی اسلامی شام برای مبارزه با افراط‌گرایی بود.
انتهای پیام
captcha