هتک حرمت قرآن مقابل ساختمان پارلمان سوئد
کد خبر: 3930905
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۲

هتک حرمت قرآن مقابل ساختمان پارلمان سوئد

شماری از جوانان سوئدی، امروز، دوم آبان‌ماه، نسخه‌ای از قرآن کریم را در یک میدان که در مقابل ساختمان دولت و پارلمان این کشور قرار دارد، به آتش کشیدند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از القدس العربی، تعدادی از جوانان افراطی و تندرو سوئدی روز جمعه در اقدامی توهین‌آمیز، به هتک حرمت قرآن کریم پرداخته و یک نسخه از کلام وحی را در برابر ساختمان دولت و پارلمان در یک میدان واقع در شهر استکهلم، پایتخت سوئد به آتش کشیدند.

 یک بانوی مسلمان با انتشار یک کلیپ ویدئوی، از جوانان می‌خواهد که در دفاع از قرآن کریم و دین اسلام، جلوی این کار را بگیرند.
 
در این کلیپ ویدئویی مشاهده می‌شود که یک فرد جوان که گردنبندی با پرچم سوئد به گردن داشته است، اقدام به آتش‌زدن نسخه‌ای از قرآن در میان تشویق دوستان و همراهانش می‌کند.

بر اساس تصاویری که در این فیلم دیده می‌شود، پلیس سوئد که همواره در مکان مذکور برای حمایت از ساختمان‌های دولتی حضور دارد هیچ اقدامی برای ممانعت از هتک حرمت این افراد به کتاب مقدس مسلمانان نمی‌کند.

این اقدام در حالی صورت می‌گیرد که در شهریورماه سال جاری نیز شهر مالمو واقع در جنوب سوئد در پی اقدام یک فرد در آتش زدن نسخه‌ای از قرآن کریم در منطقه‌ای مهاجر‌نشین شاهد ناآرامی و اعتراضات بوده است.
انتهای پیام
captcha