عضو ارشد القاعده در افغانستان کشته شد
کد خبر: 3931129
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۶

عضو ارشد القاعده در افغانستان کشته شد

اداره امنیت ملی افغانستان اعلام کرد که نیروهای امنیتی این کشور «ابومحسن المصری»، یکی از اعضای ارشد القاعده که از وی به‌عنوان مرد شماره دو این گروه تروریستی یاد می‌شد، را کشتند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از خبرگزاری صدای افغان(آوا)، اداره امنیت ملی افغانستان با انتشار تویئتی در حساب کاربری خود در توئیتر از کشته‌شدن فرد شماره دوم شاخه القاعده در شبه قاره‌ هند در ولایت «غزنی» افغانستان خبر داد.
 
براساس این گزارش، ابومحسن‌المصری، فرمانده ارشد شاخه القاعده در شبه قاره‌ هند و فرد شماره دوم این شبکه در نتیجه‌ عملیات نیروهای ویژه امنیت ملی در غزنی کشته شده است.

در مورد زمان و مکان دقیق کشته‌شدن این عضو شبکه‌ القاعده جزئیاتی ارائه نشده است.
 
«مسعود اندرابی»، سرپرست وزارت کشور افغانستان در این باره گفت: کشته‌شدن یک عضو گروه القاعده در ولایت غزنی نشان می‌دهد که طالبان هنوز با این گروه ارتباط نزدیک داشته و گفته‌های طالبان مبنی بر قطع ارتباط با گروه القاعده، از حقیقت دور است.

از سوی دیگر، «کریس میلر«، رئیس مرکز ملی مقابله با تروریسم آمریکا کشته‌شدن «ابومحسن المصری» از اعضای ارشد القاعده را تایید و افزود: کشته شدن المصری «ضربه سختی به این سازمان تروریستی» است.

آمریکا، المصری را به حمایت و تامین منابع فیزیکی برای یک سازمان تروریستی خارجی و تلاش برای قتل اتباع آمریکایی متهم کرده بود.
 
این در حالی است که «مایک پمپئو»، وزیر خارجه آمریکا ماه گذشته اعلام کرده بود که کمتر از ۲۰۰ عضو القاعده در افغانستان حضور دارند.

ماه اکتبر نوزدهمین سالگرد حمله آمریکا به افغانستان و سرنگونی طالبان است که به القاعده پناه داده بود.

آمریکا در ماه‌های اخیر به توافق با طالبان دست یافته و شمار نیروهای خود را در افغانستان کاهش داده است.

بر اساس این توافق، قرار است که نیروهای خارجی تا ماه می ۲۰۲۱ از افغانستان خارج شوند و طالبان نیز تضمین‌هایی برای کمک به برقراری امنیت در این کشور ارائه داد.
انتهای پیام
captcha