پویش «گنبد خضراء» در پی اهانت به پیامبر(ص) راه‌اندازی شد + فیلم
کد خبر: 3931454
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۷

پویش «گنبد خضراء» در پی اهانت به پیامبر(ص) راه‌اندازی شد + فیلم

در پی اهانت به ساحت مقدس پیامبر اکرم(ص) در فرانسه، پویش مردمی «گنبد خضراء» از سوی یکی از مدرسان و قاریان بین‌المللی قرآن کریم راه‌اندازی شد.

به دنبال اهانت به ساحت مقدس حضرت محمد(ص) از سوی نشریه فرانسوی شارلی ابدو و تکرار مجدد آن و حمایت سردمداران مدعی آزادی از جمله امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه، پویش مردمی «گنبد خضراء» از سوی احمد ابوالقاسمی، قاری بین‌المللی قرآن کریم، برای بیان ویژگی‌های حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی(ص) راه‌اندازی شده است.

در این پویش مردمی مقرر شده است که قاریان قرآن کریم به تلاوت دو آیه پایانی سوره مبارکه توبه به دو روش ترتیل و تحقیق همراه با ترجمه گویای این آیات اقدام  و آن را در صفحه اینستاگرام خود بارگذاری کنند.

ابوالقاسمی درباره راه‌اندازی این پویش به خبرنگار ایکنا گفت: هدف از راه‌اندازی این پویش مردمی معرفی پیامبر اکرم(ص) است و به همین دلیل دو آیه پایانی سوره مبارکه توبه که کمتر از سوی قاریان ممتاز تلاوت می‌شود، برای این پویش انتخاب شده است. این دو آیه به نوع نگاه پیامبر(ص) به جهان اشاره دارد که بسیار دلسوزانه، نگران سرنوشت انسان‌ها بودند که در این باره از عبارت «عَزِيزٌ عَلَيْهِ مَا عَنِتُّمْ» در این آیات استفاده شده است.

وی با بیان اینکه پیامبر اکرم(ص) خود را برای هدایت مردم به سختی می‌انداخت، تصریح کرد: متأسفانه تاکنون به صورت مطلوب به دو آیه پایانی سوره مبارکه توبه پرداخته نشده است. اگر قرآنیان عزیز در قالب پویش گنبد خضراء به تلاوت این آیات نورانی پرداخته و ترجمه آن را نیز بیان کنند باعث می‌شود که مردم عزیز ایران اسلامی نیز ارتباط قلبی قوی‌تر و عاطفی‌تری را بیش از گذشته با پیامبر(ص) برقرار کنند.

آیات 128 و 129 سوره مبارکه توبه به همراه ترجمه

لَقَدْ جَاءَكُمْ رَسُولٌ مِنْ أَنْفُسِكُمْ عَزِيزٌ عَلَيْهِ مَا عَنِتُّمْ حَرِيصٌ عَلَيْكُمْ بِالْمُؤْمِنِينَ رَءُوفٌ رَحِيمٌ

قطعا براى شما پيامبرى از خودتان آمد كه بر او دشوار است‏ شما در رنج بيفتيد به (هدايت) شما حريص و نسبت به مؤمنان دلسوز مهربان است.

فَإِنْ تَوَلَّوْا فَقُلْ حَسْبِيَ اللَّهُ لَا إِلَهَ إِلَّا هُوَ عَلَيْهِ تَوَكَّلْتُ وَهُوَ رَبُّ الْعَرْشِ الْعَظِيمِ

پس اگر روى برتافتند، بگو خدا مرا بس است، هيچ معبودى جز او نيست بر او توكل كردم و او پروردگار عرش بزرگ است.

انتهای پیام
captcha